דף הבית » למה אסור » מדוע אסור לומר את שמות המלאכים?

מדוע אסור לומר את שמות המלאכים?

2023-07-09 03:53:00+02:00

צרו איתנו קשר

מבוא

התנ"ך מבהיר שאסור לומר שמות של מלאכים. איסור זה מצוי בספר דברים, שם כתוב "לא תזכיר את שם אלהים אחרים ולא ישמעו מפיך". האיסור מצוי גם בספר ההתגלות, שם כתוב "אל תישבע בשם אל אחר". איסור זה מעלה שאלות רבות. מדוע אסור לומר שמות של מלאכים? מה הבסיס המקראי לאיסור זה? מהן ההשלכות הרוחניות של איסור זה? במאמר זה נחקור שאלות אלו ונבחן מדוע אסור לומר שמות של מלאכים.

הבסיס המקראי לאיסור

התנ"ך מספק מספר סיבות מדוע אסור לומר שמות של מלאכים. הסיבה הראשונה היא שמלאכים הם יצורים רוחניים, וככאלה, יש לשמור על שמותיהם מקודשים. התנ"ך קובע: "לא תשא את שם יהוה אלוהיך לשוא, כי לא ישא יהוה את העושה את שמו לשוא". זה אומר שאנחנו לא צריכים להשתמש בשמות של מלאכים בצורה לא מכבדת או חסרת כבוד. הסיבה השנייה היא שמלאכים הם שליחים של אלוהים, וככאלה, יש לשמור את שמם בסוד. התנ"ך קובע: "אל תדבר למשמע שוטה, כי הוא יבזה את חוכמת דבריך." זה אומר שאסור לנו להשתמש בשמות של מלאכים בצורה קלת דעת או רשלנית. הסיבה השלישית היא שמלאכים הם יצורים רבי עוצמה, וככאלה, יש להשתמש בשמותיהם ביראת כבוד ובכבוד. התנ"ך קובע, "אמר ה' אל משה, 'לא תשא את שם ה' אלוקיך לשוא, כי לא ישא יהוה את מי שישב את שמו לשווא'." פירוש הדבר הוא שאין להשתמש בו. שמות של מלאכים בצורה פזיזה או רזה.

השלכות רוחניות של האיסור

לאיסור אמירת שמות מלאכים יש כמה השלכות רוחניות. ראשית, זוהי תזכורת לכך שמלאכים הם יצורים רוחניים, ואסור לנו להתייחס אליהם בקלילות או בחוסר כבוד. שנית, זוהי תזכורת לכך שמלאכים הם שליחי אלוהים, ואסור לנו להשתמש בשמותיהם בצורה קלת דעת או רשלנית. שלישית, זוהי תזכורת לכך שמלאכים הם יצורים רבי עוצמה, ועלינו להשתמש בשמותיהם ביראת כבוד ובכבוד. האיסור לומר שמות של מלאכים משמש גם כתזכורת לכך שאין לסמוך על כוחם של מלאכים לעשות את דברינו. התנ"ך קובע: "אל תבטחו בנסיכים בבן אדם שאין בו ישועה". זה אומר שאנחנו לא צריכים לחפש את עזרתם של מלאכים כדי להגשים את הרצונות או השאיפות שלנו. עלינו לבקש את עזרת המלאכים רק כאשר הדבר הכרחי ומועיל לנו לעשות זאת.

סיכום

לסיכום, אסור לומר שמות של מלאכים מכמה סיבות. ראשית, מלאכים הם יצורים רוחניים, ויש לשמור על שמותיהם מקודשים. שנית, מלאכים הם שליחים של אלוהים, ויש לשמור את שמותיהם בסוד. שלישית, מלאכים הם יצורים רבי עוצמה, ויש להשתמש בשמותיהם ביראת כבוד ובכבוד. לבסוף, האיסור משמש כתזכורת שאין לסמוך על כוחם של מלאכים לעשות את דברינו. כדי ללמוד עוד על מדוע אסור לומר שמות של מלאכים, בקר בדף זה או צפה בסרטון זה .

טייק אווי מפתח

  • אסור לומר שמות של מלאכים מכמה סיבות.
  • מלאכים הם יצורים רוחניים, ויש לשמור על שמותיהם מקודשים.
  • מלאכים הם שליחים של אלוהים, ושמותיהם צריכים להישמר בסוד.
  • מלאכים הם יצורים רבי עוצמה, ויש להשתמש בשמותיהם ביראת כבוד ובכבוד.
  • האיסור משמש כתזכורת שאין לסמוך על כוחם של מלאכים לעשות את דברינו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן