דף הבית » חדש » לפני כמה זמן עזבו בני ישראל את מצרים?

לפני כמה זמן עזבו בני ישראל את מצרים?

צרו איתנו קשר

לפני כמה זמן עזבו בני ישראל את מצרים?

בני ישראל במצרים

בני ישראל היו קבוצה של אנשים שהיו צאצאי העברים, עם שמי שחי במזרח התיכון. בני ישראל היו במקורם מארץ כנען, שהיא כיום ישראל של ימינו. במאה ה-13 לפני הספירה, בני ישראל שועבדו על ידי המצרים ונאלצו לעבוד בשדותיהם ולבנות את האנדרטאות שלהם. בני ישראל היו במצרים למעלה מ-400 שנה לפני שהם הצליחו לבסוף לברוח ולחזור למולדתם.

יציאת מצרים

בריחת בני ישראל ממצרים ידועה בשם יציאת מצרים. סיפור יציאת מצרים מסופר בתנ"ך, והוא אחד הסיפורים החשובים באמונה היהודית. לפי התנ"ך, בני ישראל הובלו ממצרים על ידי משה, שנשלח על ידי אלוהים לשחרר אותם מעבדות. ההערכה היא שיציאת מצרים התרחשה במאה ה-13 לפני הספירה, אם כי התאריך המדויק אינו ידוע.

המסע לארץ המובטחת

לאחר יציאת מצרים החלו בני ישראל את מסעם אל הארץ המובטחת, שהייתה ארץ כנען. המסע היה ארוך וקשה, ולבני ישראל לקח 40 שנה להגיע ליעדם. בדרך הם נתקלו במכשולים רבים, ביניהם ים סוף, המדבר והפלשתים. בסופו של דבר הגיעו בני ישראל לארץ המובטחת והתיישבו בה.

בני ישראל בארץ המובטחת

ברגע שבני ישראל הגיעו לארץ המובטחת, הם הקימו ממלכה והחלו לבנות תרבות ומסורות משלהם. בני ישראל נשלטו על ידי מלכים ונביאים, והם פיתחו חוקים ומנהגים משלהם. הם גם בנו ערים ועיירות רבות, והם הקימו נתיבי מסחר עם אומות אחרות.

סיכום

בני ישראל עזבו את מצרים לפני למעלה מ-3,000 שנה, והמסע שלהם לארץ המובטחת היה ארוך וקשה. בני ישראל הקימו ממלכה בארץ המובטחת ופיתחו תרבות ומסורות משלהם. כיום עדיין חיים צאצאי בני ישראל בארץ ישראל, וסיפור יציאת מצרים עדיין זכור ונחגג. למידע נוסף על ההיסטוריה של בני ישראל, מצא מידע נוסף בויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן