דף הבית » מה קורה? » לפי ההלכה כמה זמן נברא העולם

לפי ההלכה כמה זמן נברא העולם

צרו איתנו קשר

לפי ההלכה כמה זמן נברא העולם

מהי הלכה?

ההלכה היא הגוף הקולקטיבי של ההלכה היהודית הדתית, לרבות ההלכה המקראית (המצוות התש"ג) ואחר כך ההלכה התלמודית והרבני, וכן מנהגים ומסורות. הוא מבוסס על התורה שבכתב ובעל פה. ההלכה היא היישום המעשי של האמונה היהודית והיא הבסיס לקיום מצוות הדת ביהדות.

לפני כמה זמן נברא העולם על פי ההלכה?

האמונה היהודית מאמינה שהעולם נברא על ידי אלוהים לפני כ-6,000 שנה. אמונה זו מבוססת על התורה, הקובעת כי העולם נברא בשישה ימים וכי יום הבריאה הראשון היה בשנת 3761 לפנה"ס. אמונה זו נתמכת עוד על ידי התלמוד, הקובע כי העולם נברא בשנת 3760 לפנה"ס.

הלוח היהודי

הלוח היהודי מבוסס על האמונה שהעולם נברא בשנת 3760 לפני הספירה. הלוח היהודי הוא לוח ירחוני, כלומר הוא מבוסס הן על מחזור הירח והן על מחזור השמש. לוח השנה היהודי משמש לקביעת תאריכי החגים היהודיים ושאר מצוות דתיות חשובות.

משמעות התאריך

תאריך בריאת העולם הוא משמעותי באמונה היהודית, שכן מאמינים שהוא היום שבו ברא אלוהים את העולם ואת כל יושביו. תאריך זה משמעותי גם משום שהוא מציין את תחילתו של לוח השנה היהודי, המשמש לקביעת תאריכי החגים היהודיים ושאר מצוות דתיות חשובות.

ההשקפה היהודית על הזמן

תפיסת הזמן היהודית מבוססת על האמונה שהעולם נברא בשנת 3760 לפני הספירה. אמונה זו מבוססת על התורה, הקובעת כי העולם נברא בשישה ימים וכי יום הבריאה הראשון היה בשנת 3761 לפנה"ס. תפיסת הזמן היהודית מבוססת גם על האמונה שהזמן הוא מחזורי, כלומר כל יום הוא התחלה חדשה ושאותם אירועים יתרחשו שוב בעתיד.

סיכום

האמונה היהודית מאמינה שהעולם נברא על ידי אלוהים לפני כ-6,000 שנה. אמונה זו מבוססת על התורה, הקובעת כי העולם נברא בשישה ימים וכי יום הבריאה הראשון היה בשנת 3761 לפנה"ס. לוח השנה היהודי מבוסס על אמונה זו ומשמש לקביעת תאריכי החגים היהודיים ושאר מצוות דתיות חשובות. גם תפיסת הזמן היהודית מבוססת על אמונה זו, שכן מאמינים שהזמן הוא מחזורי ושאותם אירועים יתרחשו שוב בעתיד. כדי ללמוד עוד על האמונה היהודית ואמונותיה, צפו בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן