דף הבית » הכי נצפים » כמה זמן צריך לנוח אחרי בדיקת מי שפיר?

כמה זמן צריך לנוח אחרי בדיקת מי שפיר?

כמה זמן צריך לנוח אחרי בדיקת מי שפיר?

צרו איתנו קשר

מה זה בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא הליך טרום לידתי הכולל החדרת מחט דרך בטן האם ולתוך שק השפיר. שק השפיר הוא השק המלא בנוזל המקיף את התינוק ברחם. במהלך ההליך, כמות קטנה של מי שפיר נסוגת ונבדקת לאיתור מומים גנטיים. הנוזל יכול לשמש גם כדי לקבוע את מין התינוק. בדיקת מי שפיר מתבצעת בדרך כלל בין השבועות 15 ל-20 להריון, אם כי ניתן לעשות זאת עד שבוע 24. מומלץ בדרך כלל לנשים שנמצאות בסיכון מוגבר ללדת תינוק עם הפרעה גנטית, כמו אלה עם משפחה. היסטוריה של הפרעות גנטיות או כאלה מעל גיל 35.

מהם הסיכונים של דיקור מי שפיר?

דיקור מי שפיר נחשב בדרך כלל להליך בטוח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו. אלה כוללים: – זיהום: קיים סיכון קטן לזיהום ברחם או בשק מי השפיר. – דימום: קיים סיכון של דימום או חבורות במקום החדרת המחט. – הפלה: קיים סיכון קטן להפלה הקשור לבדיקת מי שפיר, אם כי הוא נדיר.

כמה זמן צריך לנוח אחרי בדיקת מי שפיר?

רוב הרופאים ממליצים לך לנוח למשך שארית היום לאחר בדיקת מי שפיר. משמעות הדבר היא הימנעות מפעילויות מאומצות, כגון הרמת חפצים כבדים או פעילות גופנית. חשוב גם לשתות הרבה נוזלים ולנוח הרבה. זה יעזור לגוף שלך להתאושש מההליך ולהפחית את הסיכון לסיבוכים.

מתי להתקשר לרופא שלך

חשוב להתקשר לרופא אם אתה נתקל באחד מהדברים הבאים לאחר בדיקת מי שפיר: – חום – כאבי בטן – דימום ממקום החדרת המחט – דליפת מי שפיר

סיכום

בדיקת מי שפיר היא הליך טרום לידתי שיכול לסייע באבחון מצבים גנטיים מסוימים. זה נחשב בדרך כלל כהליך בטוח, אבל יש כמה סיכונים הקשורים אליו. רוב הרופאים ממליצים לך לנוח למשך שארית היום לאחר בדיקת מי שפיר. חשוב גם להתקשר לרופא שלך אם אתה חווה אחד מהתסמינים המפורטים לעיל.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן