דף הבית » חדש » כמה זמן סוכות נמשך?

כמה זמן סוכות נמשך?

צרו איתנו קשר

כמה זמן סוכות נמשך?

מה זה סוכות?

סוכות הוא חג יהודי החוגג את הקציר ומנציח את 40 שנות הנדודים במדבר לאחר יציאת מצרים. זה ידוע גם בתור חג הסוכות או חג הסוכות. בסוכות בונים יהודים צריפים או ביתנים ארעיים, המכונים סוכות, ואוכלים, ישנים ומבלים בהם.

תולדות סוכות

סוכות הוא אחד משלושת החגים היהודיים הגדולים, לצד פסח ושבועות. הוא מוזכר בתנ"ך והוא אחד החגים היהודיים העתיקים ביותר. מאמינים שמקורו במזרח התיכון והוא נחגג על ידי בני ישראל הקדמונים. החג נחגג בסתיו, בדרך כלל בספטמבר או באוקטובר. זה הזמן בשנה שבו הקציר מסתיים והשנה החדשה מתחילה. חג הסוכות הוא זמן של שמחה וחגיגה, והוא זמן להודות על הקציר ועל ברכות השנה שחלפה.

מסורות של סוכות

בסוכות בונים יהודים צריפים או ביתנים ארעיים, המכונים סוכות, ואוכלים, ישנים ומבלים בהם. הסוכה היא תזכורת לבתי המגורים הזמניים בהם התגוררו בני ישראל במהלך 40 שנות נדודיהם במדבר. מלבד הבנייה והמגורים בסוכה, יהודים מקיימים את החג גם באכילת מאכלים מיוחדים, כמו שבעת מיני הדגנים. ופירות המוזכרים במקרא. הם גם מדקלמים תפילות מיוחדות ושרים שירים.

כמה זמן סוכות נמשך?

סוכות נמשך שבעה ימים. היום הראשון הוא חג מלא, וששת הימים הנותרים הם חצי חג. ביום הראשון מתכנסים יהודים בבית הכנסת לאמירת תפילות מיוחדות ולשמיעת קריאת התורה. בשאר הימים יהודים מבלים בסוכה ומקיימים את החג בבתיהם.

סיכום

סוכות הוא חג יהודי החוגג את הקציר ומנציח את 40 שנות הנדודים במדבר לאחר יציאת מצרים. זה זמן של שמחה וחגיגה, וזה זמן להודות על הקציר ועל ברכות השנה שחלפה. חג הסוכות נמשך שבעה ימים, ויהודים מקיימים את החג על ידי בנייה וחיה בסוכה, אכילת מאכלים מיוחדים, אמירת תפילות מיוחדות ושירת שירים. למידע נוסף על סוכות, בקר ביוטיוב או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן