דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן סוכות נמשך?

כמה זמן סוכות נמשך?

צרו איתנו קשר

כמה זמן סוכות נמשך?

מה זה סוכות?

סוכות הוא חג יהודי שנחגג במשך שבעה ימים. זה ידוע גם בתור חג הסוכות או חג הסוכות. סוכות הוא אחד משלושת החגים הגדולים בלוח השנה היהודי, לצד פסח ושבועות. החג נחגג בסתיו, בדרך כלל בספטמבר או אוקטובר. סוכות הוא חג משמח החוגג את הקציר ואת סיום השנה החקלאית. זה זמן של הודיה על שפע הארץ. בסוכות בונים יהודים צריפים ארעיים, או סוכות, בהם אוכלים וישנים. הסוכה היא תזכורת למגורים הזמניים שבהם חיו בני ישראל במשך 40 שנותיהם במדבר לאחר יציאת מצרים.

תולדות סוכות

חג הסוכות מוזכר בתנ"ך כאחד משלושת חגי העלייה לרגל, בהם נדרשו יהודים לעלות לרגל לבית המקדש בירושלים. החג מוזכר גם בתלמוד, האוסף העתיק של הלכות ומסורות יהודיות. החג נחגג כבר אלפי שנים. בתקופת בית שני, חג הסוכות היה אחד החגים החשובים בלוח השנה היהודי. זו הייתה תקופה של שמחה וחגיגה, ובית המקדש התמלא באנשים שבאו להקריב קורבנות ולחגוג את החג.

סמלים של סוכות

הסוכה היא הסמל החשוב ביותר של סוכות. הסוכה היא מבנה ארעי, לרוב עשוי עץ או במבוק, עם גג של ענפים או עלים. זהו תזכורת לבתי המגורים הזמניים שבהם חיו בני ישראל במשך 40 שנותיהם במדבר. ארבעת המינים הם גם סמלים חשובים של סוכות. מדובר בארבעה צמחים המשמשים בטקסים מיוחדים במהלך החג. ארבעת המינים הם לולב (ענף דקל), אתרוג (ציטרון), הדס (הדס) וערבה (ערבה).

מסורות של סוכות

בסוכות יהודים אוכלים וישנים בסוכה. הם גם מדקלמים תפילות מיוחדות ומקיימים טקסים עם ארבעת המינים. בחול המועד סוכות מברכים יהודים על הלולב והאתרוג. ביום השביעי של סוכות, המכונה הושענא רבה, יהודים קוראים תפילות מיוחדות ומכים בענפי ערבה. סוכות הוא גם זמן של שמחה וחגיגה. לעתים קרובות מתאספים יהודים בסוכה כדי לאכול, לשתות ולשיר. הם גם מקשטים את הסוכה בקישוטים צבעוניים.

כמה זמן סוכות נמשך?

סוכות נמשך שבעה ימים. הוא מתחיל ביום ה-15 של חודש תשרי היהודי ומסתיים ביום ה-21. הימים הראשונים והאחרונים של סוכות נחשבים לימי חגיגה מיוחדים. ביום הראשון מברכים יהודים את הברכה על הלולב והאתרוג, וביום האחרון מתפללים יהודים תפילות מיוחדות ומכים בענפי ערבה. סוכות הוא חג משמח החוגג את הקציר ואת סיום השנה החקלאית. זה זמן של הודיה על שפע הארץ. בחגיגת סוכות מזכירים ליהודים את בתי המגורים הזמניים שבהם חיו בני ישראל במשך 40 שנותיהם במדבר. סוכות הוא זמן של שמחה וחגיגה, ותזכורת לחשיבות הכרת תודה והכרת תודה. למידע נוסף על סוכות, צפו בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן