דף הבית » חדש » כמה זמן נמשכת הרגישות בשן מלא?

כמה זמן נמשכת הרגישות בשן מלא?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכת הרגישות בשן מלא?

מה גורם לרגישות לאחר שן מלא?

מילוי שן יכול להיות חוויה כואבת, אבל הכאב לא תמיד מסתיים כשההליך מסתיים. אנשים רבים חווים רגישות בימים ובשבועות שלאחר מילוי, והיא עלולה להיות מקור לאי נוחות ודאגה. אבל כמה זמן נמשכת הרגישות בשן מילא? התשובה תלויה בכמה גורמים, לרבות סוג חומר הסתימה בו נעשה שימוש ומצב השן לפני הנחת הסתימה. באופן כללי, רגישות לאחר מילוי יכולה להימשך בין מספר ימים למספר שבועות.

סוגי סתימות

סוג חומר המילוי המשמש יכול להשפיע על משך הרגישות. סתימות מתכת, כמו אמלגם, הן סוג המילוי הנפוץ ביותר ובדרך כלל הן העמידות ביותר. עם זאת, סתימות מתכת יכולות לגרום לרגישות עד מספר שבועות לאחר ההליך. סתימות מרוכבות, העשויות מתערובת של פלסטיק וזכוכית, הופכות לפופולריות יותר ויותר. סתימות מרוכבות נוטות פחות לגרום לרגישות, אך הן עדיין יכולות לגרום לאי נוחות למשך מספר ימים לאחר ההליך.

מצב השן

מצב השן לפני הנחת הסתימה יכול גם להשפיע על משך הרגישות. אם השן כבר נפגעה או נרקבה, עלול לקחת יותר זמן עד שהרגישות תיעלם. בנוסף, אם הסתימה הונחה בחלל עמוק, ייתכן שיחלוף זמן רב יותר עד שהרגישות תרד. הסיבה לכך היא שאולי חומר המילוי יצטרך להתיישב בשן לפני שהרגישות יכולה להיעלם.

הפחתת רגישות

אם אתה חווה רגישות לאחר מילוי, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להפחית את הכאב. ראשית, הימנעו מאכילה או שתייה של כל דבר שהוא חם או קר. זה יעזור להפחית את הרגישות ולתת למילוי זמן להתמקם בשן. אתה יכול גם להשתמש במשחת שיניים לחוסר רגישות, שיכולה לעזור להפחית את הכאב. משחות שיניים אלו מכילות מרכיבים שעוזרים לחסום את קצות העצבים בשן, מה שיכול להפחית את הרגישות. לבסוף, אם הרגישות נמשכת יותר מכמה שבועות, מומלץ לפנות לרופא השיניים. הם יכולים לבחון את המילוי ולוודא שהוא ממוקם ואטום כהלכה.

סיכום

רגישות לאחר סתימה יכולה להימשך בין מספר ימים למספר שבועות, תלוי בסוג חומר הסתימה בו נעשה שימוש ובמצב השן לפני הנחת הסתימה. כדי להפחית את הכאב, הימנעו מאכילה או שתייה של כל דבר שהוא חם או קר, השתמשו במשחת שיניים מונעת רגישות, ופנו לרופא השיניים שלכם אם הרגישות נמשכת יותר מכמה שבועות. כדי ללמוד עוד על משך הזמן שהרגישות נמשכת בשן מלא, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן