דף הבית » מה קורה? » כמה זמן נמשכת הקורונה על משטחים?

כמה זמן נמשכת הקורונה על משטחים?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכת הקורונה על משטחים?

מהו נגיף הקורונה?

נגיף הקורונה הוא וירוס הגורם למחלות בדרכי הנשימה בבני אדם. הוא מדבק מאוד ויכול להתפשט במהירות באמצעות מגע עם אדם נגוע או באמצעות מגע עם משטחים מזוהמים. הנגיף מתפשט לרוב באמצעות טיפות משיעול והתעטשות, אך הוא יכול להתפשט גם באמצעות מגע עם משטחים מזוהמים.

כמה זמן נגיף הקורונה נמשך על משטחים?

נגיף הקורונה יכול לשרוד על משטחים לתקופה מסוימת. משך הזמן תלוי בסוג המשטח, בטמפרטורה ובכמות הלחות באוויר. על משטחים קשים, כמו פלסטיק ופלדת אל חלד, הנגיף יכול לשרוד עד 72 שעות. על משטחים רכים יותר, כמו בד ונייר, הנגיף יכול לשרוד עד 24 שעות.

איך להגן על עצמך מפני נגיף הקורונה

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני נגיף הקורונה היא לתרגל היגיינה טובה. שטפו את הידיים לעיתים קרובות במים וסבון למשך 20 שניות לפחות. הימנע מלגעת בפנים, בעיניים, באף ובפה שלך בידיים לא שטופות. הימנע ממגע קרוב עם אנשים חולים. נקה וחטא משטחים וחפצים בהם נוגעים לעתים קרובות.

השוואה מהירה

משטח זְמַן
פלסטיק/נירוסטה עד 72 שעות
בד/נייר עד 24 שעות

חשוב לציין שהנגיף יכול לשרוד זמן רב יותר על משטחים בטמפרטורות קרות יותר ובלחות גבוהה יותר. כמו כן, חשוב לציין שהנגיף יכול לשרוד על משטחים לפרק זמן קצר יותר אם המשטח מנוקה ומחטא באופן קבוע.

סיכום

נגיף הקורונה יכול לשרוד על משטחים למשך תקופה, תלוי בסוג המשטח, הטמפרטורה וכמות הלחות באוויר. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני הנגיף היא לתרגל היגיינה טובה, כגון שטיפת ידיים לעתים קרובות והימנעות ממגע קרוב עם אנשים חולים. כמו כן, חשוב לנקות ולחטא משטחים וחפצים בהם נוגעים לעיתים קרובות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן