דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן נמשכת דלקת הלחמית?

כמה זמן נמשכת דלקת הלחמית?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכת דלקת הלחמית?

מהי דלקת הלחמית?

דלקת הלחמית, הידועה בכינויה "עין ורודה", היא דלקת של הלחמית, שכבת הרקמה הדקה והשקופה המצפה את פני השטח הפנימיים של העפעף ומכסה את החלק הלבן של העין. זוהי דלקת עיניים שכיחה מאוד שיכולה להשפיע על אנשים בכל הגילאים. זה נגרם בדרך כלל על ידי וירוס או חיידק, אבל יכול להיגרם גם על ידי אלרגיות או חומרים מגרים.

מהם התסמינים של דלקת הלחמית?

התסמין השכיח ביותר של דלקת הלחמית הוא אדמומיות בעין. תסמינים אחרים עשויים לכלול גירוד, צריבה, דמעות, הפרשות ותחושה של משהו בעין. במקרים מסוימים, העפעפיים עלולים להתנפח והעיניים עשויות להיות רגישות לאור.

כמה זמן נמשכת דלקת הלחמית?

משך דלקת הלחמית תלוי בגורם. דלקת הלחמית הנגיפית נמשכת בדרך כלל 7-14 ימים, בעוד שדלקת הלחמית החיידקית יכולה להימשך עד 4 שבועות. דלקת לחמית אלרגית יכולה להימשך מספר שבועות או חודשים, תלוי בגורם לאלרגיה.

טיפול בדלקת הלחמית

הטיפול בדלקת הלחמית תלוי בגורם. דלקת הלחמית הנגיפית בדרך כלל אינה דורשת טיפול, מכיוון שהיא בדרך כלל תתפוגג מעצמה. ניתן לטפל בדלקת הלחמית בקטריאלית באמצעות טיפות עיניים אנטיביוטיות או משחה. ניתן לטפל בדלקת לחמית אלרגית באמצעות טיפות עיניים נוגדות אלרגיה או אנטיהיסטמינים דרך הפה.

מניעת דלקת הלחמית

הדרך הטובה ביותר למנוע דלקת הלחמית היא לתרגל היגיינה טובה. שטפו את הידיים לעיתים קרובות במים וסבון, והימנע מלגעת בעיניים עם ידיים לא רחוצות. הימנע משיתוף מגבות, מטליות רחצה וחפצים אישיים אחרים. אם אתם מרכיבים עדשות מגע, הקפידו לנקות ולחטא אותן באופן קבוע. דלקת הלחמית היא דלקת עיניים שכיחה, אך ניתן לטפל בה ולמנוע אותה עם היגיינה נאותה. אם אתה חושב שאולי יש לך דלקת הלחמית, חשוב לראות את הרופא שלך לאבחון וטיפול. למידע נוסף, אתה יכול לבקר בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן