דף הבית » זמן זה משאב חשוב » כמה זמן נמשכת בדיקת IGF-1?

כמה זמן נמשכת בדיקת IGF-1?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכת בדיקת IGF-1?

מהי בדיקת IGF-1?

גורם גדילה דמוי אינסולין 1 (IGF-1) הוא הורמון המיוצר בכבד וחשוב לגדילה ולהתפתחות. זה ידוע גם בשם סומטומדין C. בדיקת IGF-1 מודדת את כמות ה-IGF-1 בדם. הוא משמש לאבחון מחסור בהורמון גדילה בילדים ומבוגרים, וכן למעקב אחר יעילות הטיפול בהורמון גדילה.

למה משמשת בדיקת IGF-1?

בדיקת IGF-1 משמשת לאבחון מחסור בהורמון גדילה בילדים ומבוגרים. הוא משמש גם לניטור היעילות של טיפול בהורמון גדילה. במבוגרים, ניתן להשתמש בבדיקה כדי לאבחן אקרומגליה, מצב הנגרם מעודף הורמון גדילה.

כיצד מתבצעת בדיקת IGF-1?

בדיקת IGF-1 היא בדיקת דם פשוטה. דגימת דם נלקחת מוריד בזרוע ונשלחת למעבדה לניתוח.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

התוצאות של בדיקת IGF-1 זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. התוצאות מדווחות כמספר, אשר מושווה לטווח התייחסות. תוצאה גבוהה מהרגיל עשויה להעיד על עודף בהורמון גדילה, בעוד שתוצאה נמוכה מהרגיל עשויה להעיד על מחסור.

מה יכול להשפיע על תוצאות בדיקת IGF-1?

תוצאות בדיקת IGF-1 יכולות להיות מושפעות ממספר גורמים, כולל גיל, מין, גודל גוף ותרופות מסוימות. חשוב לדון בכל תרופה שאתה נוטל עם הרופא שלך לפני ביצוע הבדיקה.

סיכום

בדיקת IGF-1 היא בדיקת דם פשוטה המשמשת לאבחון מחסור בהורמון גדילה בילדים ומבוגרים, וכן למעקב אחר יעילות הטיפול בהורמון גדילה. תוצאות הבדיקה זמינות בדרך כלל תוך מספר ימים. גורמים כמו גיל, מין, גודל גוף ותרופות מסוימות יכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה, לכן חשוב לדון עם הרופא על כל התרופות שאתה נוטל לפני ביצוע הבדיקה. למידע נוסף על מבחן IGF-1, צפה בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן