דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

כמה זמן נמשכה ממלכת ישראל?

צרו איתנו קשר

מבוא לממלכת ישראל

ממלכת ישראל הייתה ממלכה עתיקה בלבנט שהתקיימה מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד סוף המאה ה-7 לפנה"ס. הוא הוקם על ידי בני ישראל, עם דובר שמית שהיה קשור לכנענים. הממלכה חולקה בתחילה לשתי ממלכות, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. הממלכה הושמדה על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס והבבלים בשנת 586 לפנה"ס.

ציר הזמן של ממלכת ישראל

ממלכת ישראל הוקמה במאה ה-10 לפני הספירה לאחר שחרור בני ישראל מידי היוונים. בתקופה זו חולקה הממלכה לשני חלקים, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. שתי הממלכות נשלטו על ידי מלכים שונים והיו להם שיטות דת שונות. הממלכה התקיימה עד חורבן הממלכה הצפונית על ידי האשורים בשנת 722 לפנה"ס וחורבן הממלכה הדרומית על ידי הבבלים בשנת 586 לפנה"ס.

טבלת ציר הזמן של ממלכת ישראל

פרק זמן אירועים
המאה ה-10 לפני הספירה שחרור בני ישראל מהיוונים
המאה ה-9 לפני הספירה חלוקת הממלכה לשני חלקים, ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית
722 לפני הספירה הרס ממלכת הצפון על ידי האשורים
586 לפני הספירה הרס הממלכה הדרומית על ידי הבבלים

ההשלכות של חורבן ממלכת ישראל

לחורבן ממלכת ישראל היו השלכות הרסניות על בני ישראל. האשורים והבבלים הרסו את הערים, המקדשים ומבנים אחרים של הממלכה. רבים מבני ישראל נהרגו או נלקחו בשבי. חורבן הממלכה הוביל גם לדעיכת הדת והתרבות הישראלית. חורבן הממלכה הביא גם לשקיעתה של השפה הישראלית, שהוחלפה בארמית.

גלות בני ישראל

חורבן הממלכה הוביל גם לגלותם של בני ישראל לאזורים אחרים במזרח התיכון. הבבלים הגלו את בני ישראל לבבל, ואילו האשורים הגליתם לאזורים אחרים במזרח התיכון. גלות זו נמשכה כמה מאות שנים, עד שבני ישראל הורשו לחזור למולדתם בשלהי המאה ה-6 לפני הספירה.

דעיכת הדת והתרבות הישראלית

חורבן הממלכה הוביל גם לדעיכת הדת והתרבות הישראלית. הדת הישראלית הוחלפה בדתות האשורים והבבלים, ואילו השפה הישראלית הוחלפה בארמית. גם התרבות הישראלית ירדה כשהאשורים והבבלים כפו על בני ישראל תרבות משלהם.

תחיית הדת והתרבות הישראלית

הדת והתרבות הישראלית זכו לתחייה בסופו של דבר בסוף המאה ה-6 לפני הספירה, כאשר הותר לבני ישראל לחזור למולדתם. דת ישראל התחדשה והשפה שוקמה. בני ישראל אימצו גם רבים מהמנהגים והמסורות של שוביהם, מה שהוביל להופעתה של תרבות ישראלית חדשה.

מורשת ממלכת ישראל

מורשת ממלכת ישראל מורגשת עד היום. חורבן הממלכה הוביל לפיזור בני ישראל ברחבי המזרח התיכון, והביא להופעתה של הפזורה היהודית. חורבן הממלכה הוביל גם להופעתה של הדת היהודית, הנהוגה עד היום. מורשת הממלכה נראית גם בתרבות ובשפת בני ישראל, שעדיין משפיעה במזרח התיכון כיום.

למד עוד על ממלכת ישראל ומורשתה על ידי צפייה בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן