דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן נמשכה מלחמת האזרחים בארה"ב?

כמה זמן נמשכה מלחמת האזרחים בארה"ב?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשכה מלחמת האזרחים בארה"ב?

מבוא למלחמת האזרחים בארה"ב

מלחמת האזרחים בארה"ב הייתה סכסוך בין המדינות הצפוניות והדרומיות של ארצות הברית בין השנים 1861 ל-1865. זו הייתה המלחמה הקטלנית ביותר בהיסטוריה האמריקאית, עם יותר מ-600,000 הרוגים. המלחמה התנהלה בסוגיית העבדות, כאשר מדינות הצפון ביקשו לבטל אותה ומדינות הדרום רצו לשמור עליה. המלחמה הביאה לביטול העבדות ולאיחודה מחדש של ארצות הברית.

הסיבות למלחמת האזרחים בארה"ב

מלחמת האזרחים בארה"ב נגרמה ממספר גורמים, ביניהם נושא העבדות, ההבדלים הכלכליים בין מדינות הצפון והדרום וההבדלים הפוליטיים בין שני האזורים. נושא העבדות היה הגורם החשוב ביותר במלחמה, שכן מדינות הצפון ביקשו לבטל אותה בעוד שמדינות הדרום רצו לשמור עליה. גם ההבדלים הכלכליים בין שני האזורים שיחקו תפקיד, שכן למדינות הצפון הייתה כלכלה מתועשת יותר בעוד שמדינות הדרום הסתמכו במידה רבה על חקלאות. לבסוף, ההבדלים הפוליטיים בין שני האזורים היו גורם מרכזי, שכן מדינות הצפון העדיפו שלטון מרכזי חזק בעוד שמדינות הדרום רצו יותר אוטונומיה.

קרבות מלחמת האזרחים בארה"ב

מלחמת האזרחים בארה"ב נלחמה במספר קרבות, כשהחשובים ביותר היו קרב גטיסבורג, קרב אנטיאטם וקרב ויקסבורג. קרב גטיסבורג היה הקרב הגדול ביותר במלחמה, עם יותר מ-50,000 נפגעים. קרב אנטיאטם היה הקרב העקוב מדם של יום אחד בהיסטוריה האמריקאית, עם יותר מ-23,000 הרוגים. קרב ויקסבורג היה ניצחון מכריע עבור האיחוד, שכן הוא אפשר להם לשלוט בנהר המיסיסיפי ולנתק את האספקה לכוחות הקונפדרציה.

השלכות של מלחמת האזרחים בארה"ב

למלחמת האזרחים בארה"ב היו מספר השפעות מתמשכות על ארה"ב. החשוב ביותר היה ביטול העבדות, שהיה ניצחון גדול למדינות הצפון. המלחמה הביאה גם לאיחודה מחדש של ארצות הברית, שכן מדינות הדרום נאלצו להצטרף מחדש לאיחוד. לבסוף, המלחמה הביאה לאישור התיקון ה-13, אשר ביטל את העבדות בארצות הברית.

שִׁחזוּר

התקופה שלאחר מלחמת האזרחים בארה"ב הייתה ידועה בשם שיקום, וזו הייתה תקופה של שיקום ופיוס עבור ארצות הברית. במהלך תקופה זו, הממשל הפדרלי העבירה מספר חוקים ותיקונים שביקשו להגן על זכויותיהם של אפרו-אמריקאים. אלה כללו את התיקון ה-14, שהעניק לאפרו-אמריקאים אזרחות, ואת התיקון ה-15, שהעניק לאפרו-אמריקאים זכות הצבעה.

מורשת מלחמת האזרחים בארה"ב

המורשת של מלחמת האזרחים בארה"ב מורגשת גם היום בארה"ב. המלחמה הביאה לאיחודה מחדש של ארצות הברית ולביטול העבדות, שלשניהם הייתה השפעה גדולה על האומה. המלחמה הביאה גם להעברת מספר חוקים ותיקונים שביקשו להגן על זכויותיהם של אפרו-אמריקאים. לבסוף, המלחמה הביאה למספר שינויים במערכת הפוליטית האמריקאית, כולל אימוץ השיטה הדו-מפלגתית והקמת הממשל הפדרלי.

סיכום

מלחמת האזרחים בארה"ב הייתה סכסוך בין מדינות הצפון והדרום של ארצות הברית שנמשך בין השנים 1861 עד 1865. המלחמה התנהלה בסוגיית העבדות, כאשר מדינות הצפון ביקשו לבטל אותה ומדינות הדרום רצו לשמור עליה. . המלחמה הביאה לביטול העבדות ולאיחודה מחדש של ארצות הברית. למלחמה היו גם מספר השפעות מתמשכות, כולל העברת מספר חוקים ותיקונים שביקשו להגן על זכויותיהם של אפרו-אמריקאים. לבסוף, המלחמה הביאה למספר שינויים במערכת הפוליטית האמריקאית, כולל אימוץ השיטה הדו-מפלגתית והקמת הממשל הפדרלי.

למד עוד

למידע נוסף על מלחמת האזרחים בארה"ב, עיין בסרטון YouTube זה לסקירה כללית של המלחמה.

טייק אווי מפתח

  • מלחמת האזרחים בארה"ב נמשכה בין 1861 ל-1865.
  • המלחמה התנהלה על נושא העבדות.
  • המלחמה הביאה לביטול העבדות ולאיחודה מחדש של ארצות הברית.
  • למלחמה היו מספר השפעות מתמשכות, כולל העברת מספר חוקים ותיקונים שביקשו להגן על זכויותיהם של אפרו-אמריקאים.
  • המלחמה הביאה גם למספר שינויים במערכת הפוליטית האמריקאית, כולל אימוץ שיטת שתי המפלגות והקמת הממשל הפדרלי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן