דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן נמשך חנוכה?

כמה זמן נמשך חנוכה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך חנוכה?

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים. הוא ידוע גם כפסטיבל האורות והוא נחגג בהדלקת החנוכייה, מנורת תשעה קנים. חג החנוכה מתקיים במשך שמונה ימים ולילות, החל מיום ה-25 של חודש כסלו. החג נחגג בהדלקת החנוכייה, משחקי סביבונים, אכילת מאכלים מסורתיים כמו לטקס וסופגניות, וכן החלפת מתנות. חנוכה הוא זמן של משפחה וחברים להתכנס ולחגוג את נס השמן שנשרף במשך שמונה ימים.

היסטוריה של חנוכה

סיפור החנוכה מתחיל עם המכבים, קבוצה קטנה של לוחמים יהודים שנלחמה נגד הסורים-יוונים במאה השנייה לפני הספירה. לאחר קרב של שלוש שנים, המכבים ניצחו והחזירו את בית המקדש בירושלים. כשנכנסו לבית המקדש, גילו שהוא חולל והחנוכיה הקדושה חרבה. המכבים רצו לחנוך מחדש את בית המקדש ולהדליק את המנורה, אבל היה להם מספיק שמן להחזיק מעמד ליום אחד. באורח פלא השמן החזיק מעמד שמונה ימים, ונתן להם מספיק זמן להכין עוד שמן לחנוכייה. הנס הזה נחגג בכל שנה בחנוכה.

מסורות של חנוכה

הדלקת החנוכייה היא המסורת החשובה ביותר של חג החנוכה. בכל לילה דולק עוד נר אחד עד שכל שמונת הנרות דולקים. החנוכייה ממוקמת בחלון או בפתח כך שניתן לראותה לעוברים ושבים. הסביבון הוא מסורת חשובה נוספת בחנוכה. הסביבון הוא סביבון בעל ארבע צדדים עם אותיות עבריות בכל צד. האותיות מייצגות את המשפט "נס גדול קרה שם". ילדים משחקים עם הסביבון, מסובבים אותו ומהמרים על איזו אות תנחת עם הפנים כלפי מעלה. לטקס וסופגניות הם מאכלים מסורתיים לחנוכה. לטקס הן לביבות תפוחי אדמה מטוגנות בשמן, וסופגניות הן סופגניות במילוי ג'לי. שני המאכלים מטוגנים בשמן לזכר נס השמן שנשרף במשך שמונה ימים.

כמה זמן נמשך חנוכה?

חנוכה הוא חג בן שמונה ימים שמתחיל ביום ה-25 של חודש כסלו היהודי. החג נחגג במשך שמונה ימים ולילות, המסתיים ביום השני של חודש טבת היהודי.

מתנות בחנוכה

מתן מתנות הוא מסורת פופולרית בחג החנוכה. ילדים מקבלים לעתים קרובות מתנות קטנות כמו ספרים, צעצועים ומשחקים. מבוגרים עשויים להחליף מתנות כגון תכשיטים, בגדים או עיצוב הבית.

השוואה מהירה

מה זה חנוכה? חג יהודי בן שמונה ימים החוגג את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים.
כמה זמן נמשך חנוכה? שמונה ימים ולילות, החל מהיום ה-25 של חודש כסלו היהודי.
מסורות של חנוכה הדלקת החנוכייה, משחקי סביבונים, אכילת מאכלים מסורתיים והחלפת מתנות.
מתנות בחנוכה ילדים מקבלים מתנות קטנות, מבוגרים מחליפים מתנות.

חנוכה הוא חג חשוב באמונה היהודית והוא נחגג בשמחה ובהתלהבות. הדלקת החנוכייה, משחקי סביבונים, אכילת מאכלים מסורתיים והחלפת מתנות כולם חלק מהחגיגה. חנוכה הוא חג בן שמונה ימים שמתחיל ב-25 של חודש כסלו ומסתיים ביום השני של חודש טבת היהודי.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן