דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן נמשך ורטיגו?

כמה זמן נמשך ורטיגו?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך ורטיגו?

מה זה ורטיגו?

ורטיגו הוא סוג של סחרחורת שעלולה לגרום לאדם להרגיש כאילו הוא מסתובב או זז. זהו סימפטום של מצב בסיסי, כגון דלקת אוזן פנימית, והוא יכול להיגרם על ידי מגוון של גורמים. ורטיגו יכול להיות מטרד קל או מצב מתיש, בהתאם לחומרת הגורם הבסיסי.

מה גורם ורטיגו?

ורטיגו נגרם כתוצאה מהפרעה במערכת שיווי המשקל של האוזן הפנימית. זה יכול לנבוע מזיהום, דלקת או פציעה באוזן הפנימית. גורמים אחרים לסחרחורת כוללים טראומה של ראש או צוואר, תרופות מסוימות ומצבים כמו מחלת מנייר או ורטיגו עמדה שפירה התקפי (BPPV).

דלקת אוזן פנימית

דלקות אוזניים פנימיות, המכונה גם labyrinthitis, נגרמות על ידי וירוס או חיידק ועלולות לגרום לסחרחורת. תסמינים של דלקת באוזן הפנימית כוללים סחרחורת, בחילות והקאות. טיפול בדלקת באוזן הפנימית כולל בדרך כלל אנטיביוטיקה או תרופות אנטי-ויראליות.

טראומה בראש או בצוואר

טראומה בראש או בצוואר עלולה לגרום לסחרחורת עקב פגיעה במערכת שיווי המשקל של האוזן הפנימית. תסמינים של ורטיגו כתוצאה מטראומה בראש או בצוואר כוללים סחרחורת, בחילות והקאות. טיפול בסוג זה של ורטיגו כולל בדרך כלל פיזיותרפיה ותרופות להפחתת התסמינים.

תרופות מסוימות

תרופות מסוימות, כמו תרופות נגד חרדה, עלולות לגרום לסחרחורת כתופעת לוואי. תסמינים של ורטיגו המושרה על ידי תרופות כוללים סחרחורת, בחילות והקאות. טיפול בסוג זה של ורטיגו כרוך בדרך כלל בהפסקת הטיפול התרופתי ונטילת תרופות להפחתת התסמינים.

מחלת מנייר

מחלת מנייר היא מצב המשפיע על האוזן הפנימית ועלול לגרום לסחרחורת. תסמינים של מחלת מנייר כוללים סחרחורת, בחילות והקאות. הטיפול במחלת מנייר כולל בדרך כלל תרופות להפחתת התסמינים ושינויים באורח החיים.

כמה זמן נמשך ורטיגו?

משך ורטיגו תלוי בגורם הבסיסי. ברוב המקרים, ורטיגו יימשך מספר ימים עד מספר שבועות. עם זאת, אם הסיבה הבסיסית היא זיהום או פציעה, ורטיגו יכול להימשך מספר שבועות או חודשים. אם הגורם הבסיסי הוא מצב כרוני, כגון מחלת מנייר, ורטיגו יכול להימשך מספר חודשים או שנים. אם אתה חווה ורטיגו, חשוב לפנות לטיפול רפואי כדי לקבוע את הסיבה הבסיסית ולקבל טיפול מתאים. טיפול בסחרחורת כולל בדרך כלל תרופות להפחתת התסמינים ושינויים באורח החיים. בנוסף, אם הסיבה הבסיסית היא זיהום או פציעה, ניתן להמליץ על פיזיותרפיה. למידע נוסף על ורטיגו, תוכל לצפות בסרטון זה או למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן