דף הבית » מה קורה? » כמה זמן נמשך החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת?

כמה זמן נמשך החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת?

צרו איתנו קשר

כמה זמן נמשך החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת?

מהו החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת?

החיסון נגד טטנוס, דיפתריה ושעלת (Tdap) הוא חיסון משולב המגן מפני שלוש מחלות קשות: טטנוס, דיפתריה ושעלת (שעלת). טטנוס הוא זיהום חיידקי שעלול לגרום להתכווצויות שרירים חמורות ועלול להיות קטלני. דיפתריה היא זיהום חיידקי שעלול לגרום לבעיות נשימה, אי ספיקת לב ושיתוק. שעלת הוא זיהום חיידקי הגורם לשיעול חמור ועלול להיות קטלני אצל תינוקות. החיסון Tdap מומלץ לכל המבוגרים והמתבגרים מגיל 11 ומעלה.

כמה זמן נמשך חיסון Tdap?

חיסון Tdap מספק הגנה מפני טטנוס, דיפטריה ושעלת עד 10 שנים. עם זאת, משך ההגנה עשוי להשתנות בהתאם לאדם. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ למבוגרים ולמתבגרים לקבל מנת דחף של חיסון Tdap כל 10 שנים.

מי צריך לקבל את החיסון Tdap?

החיסון Tdap מומלץ לכל המבוגרים והמתבגרים מגיל 11 ומעלה. זה חשוב במיוחד למבוגרים שנמצאים בקשר הדוק עם תינוקות, כגון הורים, סבים וסבתות ועובדי בריאות. הוא מומלץ גם לנשים בהריון, שכן החיסון יכול לסייע בהגנה על התינוק מפני שעלת.

האם יש תופעות לוואי של חיסון Tdap?

חיסון Tdap הוא בדרך כלל בטוח ונסבל היטב. תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה, כמו גם חום קל, כאבי ראש ועייפות. תופעות לוואי חמורות הן נדירות, אך יכולות לכלול תגובות אלרגיות קשות.

איך אני יכול להבטיח שאני מוגן כראוי?

הדרך הטובה ביותר להבטיח שאתה מוגן כראוי מפני טטנוס, דיפטריה ושעלת היא לקבל את החיסון Tdap. חשוב לקבל מנת דחף כל 10 שנים כדי לשמור על ההגנה שלך. אתה יכול גם להגן על עצמך על ידי שמירה על היגיינה טובה, כגון שטיפת ידיים באופן קבוע והימנעות ממגע עם אנשים חולים. חיסון Tdap הוא חלק חשוב בהגנה על עצמך ועל יקיריכם מפני מחלות קשות. שוחח עם ספק שירותי הבריאות שלך לגבי קבלת החיסון Tdap וודא שאתה מעודכן לגבי החיסונים שלך. למידע נוסף, בקר ב-YouTube או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן