דף הבית » חדש » כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

מהו דימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה, הידוע גם בשם לוצ'יה, הוא הפרשה מהנרתיק המתרחשת לאחר הלידה. זהו חלק נורמלי מתהליך ההחלמה ונמשך בדרך כלל בין שבועיים לשישה שבועות. כמות הדימום יכולה להשתנות מאדם לאדם, אך לרוב היא כבדה יותר מתקופת מחזור רגילה.

מה גורם לדימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה נגרם כתוצאה מהתכווצות הרחם חזרה לגודלו לפני ההריון. תהליך זה ידוע בשם אינבולוציה. במהלך תקופה זו, הרחם משיל את הרירית שנבנתה במהלך ההריון. זה גורם לדימום.

כמה זמן נמשך דימום לאחר לידה?

דימום לאחר לידה נמשך בדרך כלל בין שבועיים לשישה שבועות. זה בדרך כלל מתחיל כבד ויורד בהדרגה בכמות עם הזמן. צבע הדימום יכול גם להשתנות מאדום עז לחום-ורדרד.

שבוע ראשון

במהלך השבוע הראשון לאחר הלידה, הדימום לאחר לידה הוא בדרך כלל הכבד ביותר. זה נורמלי לחוות דימום חזק בימים הראשונים. חשוב להשתמש בפדים או בחומרים סופגים אחרים כדי להגן על הבגדים שלך.

שבוע שני

במהלך השבוע השני לאחר הלידה, הדימום אמור להתחיל להתבהר. גם צבע הדימום אמור להתחיל להשתנות מאדום עז לחום-ורדרד. זה נורמלי לחוות התכווצויות במהלך תקופה זו, מכיוון שהרחם ממשיך להתכווץ בחזרה לגודלו לפני ההריון.

שבוע שלישי

בשבוע השלישי לאחר הלידה, הדימום אמור להיות הרבה יותר קל. זה נורמלי לחוות כתמים או דימום קל במהלך תקופה זו. צבע הדימום צריך להיות חום-ורדרד.

שבוע רביעי

בשבוע הרביעי לאחר הלידה, הדימום אמור להיעלם כמעט. זה נורמלי לחוות כתמים קלים או הפרשות חומות במהלך תקופה זו.

למה לצפות במהלך דימום לאחר לידה

בנוסף לדימום, זה נורמלי לחוות כמה תסמינים אחרים במהלך דימום לאחר לידה. אלה יכולים לכלול התכווצויות, עייפות ושינויים במצב הרוח. חשוב לנוח ולדאוג לעצמך בתקופה זו.

מתי לפנות לרופא

חשוב לפנות לרופא אם אתה חווה אחד מהדברים הבאים במהלך דימום לאחר לידה:

  • דימום כבד שמשרים יותר מכרית אחת בשעה
  • דימום שנמשך יותר משישה שבועות
  • הפרשות מסריחות
  • חום או צמרמורת

השוואה מהירה

שָׁבוּעַ כמות הדימום צבע הדימום
ראשון כָּבֵד אדום בהיר
שְׁנִיָה הבהרה ורדרד-חום
שְׁלִישִׁי אוֹר ורדרד-חום
רביעי כתמים/דימום קל ורדרד-חום

דימום לאחר לידה הוא חלק נורמלי מתהליך ההחלמה לאחר הלידה. זה בדרך כלל נמשך בין שבועיים לשישה שבועות ויכול להשתנות מאדם לאדם. חשוב לנוח ולדאוג לעצמך בתקופה זו. אם אתה חווה דימום כבד, הפרשות מסריחות, חום או צמרמורות, חשוב לפנות לרופא. למידע נוסף על דימום לאחר לידה, תוכל לצפות בסרטונים ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן