דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן נמשך אישור אבטחה?

כמה זמן נמשך אישור אבטחה?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן נמשך אישור אבטחה?

מהו סיווג אבטחה?

סיווג ביטחוני הוא מעמד המוענק ליחידים המאפשר להם גישה למידע המסווג על ידי הממשלה. תהליך האישור כולל בדיקת רקע יסודית של הפרט כדי להבטיח שניתן לסמוך עליו עם מידע רגיש. נדרשים אישורי ביטחון עבור משרות רבות בממשל ובצבא וכן במגזר הפרטי.

סוגי אישורי ביטחון

ישנם שלושה סוגים עיקריים של אישורים ביטחוניים: סודי, סודי וסודי ביותר. כל סוג אישור מוענק בהתאם לרמת הגישה למידע מסווג הנדרש לתפקיד.

אישור סודי

אישור סודי הוא הרמה הנמוכה ביותר של אישור ביטחוני. היא ניתנת לאנשים הזקוקים לגישה למידע שאינו מסווג אך רגיש במהותו. סוג זה של אישור תקף בדרך כלל למשך 15 שנים.

אישור סודי

סיווג סודי הוא הרמה הבאה של סיווג ביטחוני. היא ניתנת לאנשים שזקוקים לגישה למידע מסווג אך לא רגיש במיוחד. סוג זה של אישור תקף בדרך כלל למשך 10 שנים.

אישור סודי ביותר

סיווג סודי ביותר הוא הרמה הגבוהה ביותר של סיווג ביטחוני. הוא מוענק לאנשים שזקוקים לגישה למידע רגיש ביותר. סוג זה של אישור תקף בדרך כלל למשך 5 שנים.

כמה זמן נמשך אישור אבטחה?

משך הזמן שבו תוקף הסיווג הביטחוני תלוי בסוג הסיווג. אישורים סודיים תקפים בדרך כלל ל-15 שנים, אישורים סודיים תקפים בדרך כלל ל-10 שנים, ואישורים סודיים ביותר תקפים בדרך כלל ל-5 שנים.

חידוש אישור ביטחון

כאשר סיווג בטחוני עומד לפוג, על האדם לעבור תהליך של חידוש הסיווג שלו. זה כרוך בבדיקת רקע נוספת ומתן כל מידע נוסף שיידרש.

השוואה מהירה

סוג אישור משך התוקף
סוֹדִי 15 שנה
סוֹד 10 שנים
סודי ביותר 5 שנים

אישורי ביטחון הם חלק חשוב מעבודות רבות, וחשוב להבין כמה זמן הם נמשכים ואיך לחדש אותם עם פקיעת תוקפם. אם אתה מעוניין ללמוד עוד על אישורי אבטחה, תוכל לצפות בסרטון זה למידע נוסף.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן