דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן משקה אלכוהול?

כמה זמן משקה אלכוהול?

צרו איתנו קשר

כמה זמן משקה אלכוהול?

מהם חיי המדף של משקאות חריפים?

משקה חריף הוא משקה אלכוהולי שקיים כבר מאות שנים. הוא עשוי ממגוון מרכיבים, כולל דגנים, פירות ועשבי תיבול, וניתן ליהנות ממנו במגוון דרכים. אבל כמה זמן מחזיק אלכוהול? חיי המדף של המשקאות תלויים בסוג המשקאות, איך הוא מאוחסן, ואיך הוא נפתח.

סוגי משקאות חריפים וחיי המדף שלהם

ניתן לחלק משקאות חריפים לשתי קטגוריות עיקריות: משקאות חריפים מזוקקים וליקרים. משקאות חריפים מזוקקים, כגון וודקה, וויסקי וג'ין, מיוצרים על ידי זיקוק של דגנים, פירות או ירקות מותססים. ליקרים, כגון אמרטו וטריפל סק, מיוצרים על ידי עירוי אלכוהול מזוקק עם עשבי תיבול, תבלינים, פירות וחומרי טעם אחרים.

מעבר גבול

לאלכוהול מזוקק חיי מדף ארוכים יחסית. בקבוקים לא נפתחים של וודקה, וויסקי וג'ין יכולים להחזיק מעמד עד 10 שנים. לאחר הפתיחה, יש לצרוך משקאות חריפים אלה תוך שנה.

ליקרים

לליקרים חיי מדף קצרים בהרבה מאשר לאלכוהול מזוקק. בקבוקי ליקרים לא נפתחים יכולים להחזיק מעמד עד שנתיים. לאחר הפתיחה, יש לצרוך ליקרים תוך שישה חודשים.

אחסון משקאות חריפים לחיי מדף מקסימליים

כדי להבטיח שהמשקה שלך יחזיק זמן רב ככל האפשר, חשוב לאחסן אותו כראוי. להלן כמה טיפים לאחסון משקאות חריפים:

  • אחסן משקאות חריפים במקום קריר וחשוך, הרחק מאור שמש ישיר.
  • שמור את הבקבוק אטום היטב כאשר אינו בשימוש.
  • אחסן בקבוקי אלכוהול פתוחים במקרר.
  • במידת האפשר, אחסן בקבוקי משקאות חריפים באריזתם המקורית.
  • אם אתם מאחסנים בקבוקי ליקר פתוחים, הקפידו לבדוק את תאריך התפוגה.

סיכום

חיי המדף של המשקאות תלויים בסוג המשקאות, איך הוא מאוחסן, ואיך הוא נפתח. למשקאות חריפים מזוקקים יש חיי מדף ארוכים יחסית, בעוד שלליקרים יש חיי מדף קצרים בהרבה. כדי להבטיח שהאלכוהול שלכם יחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, חשוב לאחסן אותו כראוי במקום קריר וחשוך, הרחק מאור שמש ישיר. בנוסף, יש לאחסן בקבוקי אלכוהול שנפתחו במקרר ולבדוק את תאריכי התפוגה. עם אחסון מתאים, אתה יכול ליהנות מהמשקאות האהובים עליך במשך שנים רבות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן