דף הבית » למה אסור » כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

צרו איתנו קשר

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

מהו חיסון?

חיסון הוא תכשיר ביולוגי המספק חסינות נרכשת פעילה למחלה מסוימת. חיסון מכיל בדרך כלל חומר הדומה למיקרואורגניזם גורם מחלה, והוא עשוי לעתים קרובות מצורות מוחלשות או מומתות של החיידק, הרעלים שלו או אחד מחלבוני השטח שלו. הסוכן מגרה את המערכת החיסונית של הגוף לזהות את הגורם כאיום, להרוס אותו ו"לזכור" אותו, כך שמערכת החיסון תוכל לזהות ולהילחם באותו גורם בקלות רבה יותר בעתיד. חיסונים יכולים להיות מניעתיים (למשל כדי למנוע או לשפר את ההשפעות של זיהום עתידי על ידי כל פתוגן טבעי או "פראי"), או טיפוליים (למשל, חיסונים נגד סרטן נחקרים גם הם).

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

חיסונים הם חלק חשוב בשמירה על בריאות תינוקות. חיסונים עוזרים להגן על תינוקות מפני מחלות ומחלות קשות. ההשפעות של חיסון יכולות להימשך שנים רבות, אך חשוב לחסן את תינוקך בלוח הזמנים. משך ההגנה מפני חיסון משתנה מחיסון לחיסון. חלק מהחיסונים מספקים הגנה לכמה שנים, בעוד שאחרים מספקים הגנה לכל החיים. משך ההגנה תלוי בסוג החיסון ובגיל התינוק בעת מתן החיסון.

חיסונים לתינוקות

תינוקות מחוסנים בדרך כלל נגד מספר מחלות, כולל דיפטריה, טטנוס, שעלת, פוליו, חצבת, חזרת, אדמת, Haemophilus influenzae type b (Hib), הפטיטיס B, rotavirus ומחלת פנאומוקוק. משך ההגנה מפני חיסונים אלו משתנה . לדוגמה, החיסון נגד דיפתריה, טטנוס ושעלת (DTaP) מספק הגנה למשך כ-10 שנים. החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) מספק הגנה לכל החיים. החיסון נגד הפטיטיס B מספק הגנה למשך 10 שנים לפחות.

חיסונים לפעוטות וילדים גדולים יותר

פעוטות וילדים גדולים יותר עשויים לקבל חיסונים נוספים, כגון חיסון נגד אבעבועות רוח, חיסון נגד וירוס הפפילומה האנושי (HPV) וחיסון שפעת (שפעת). החיסון נגד אבעבועות רוח מספק הגנה למשך 10 שנים לפחות. החיסון נגד HPV מספק הגנה למשך 10 שנים לפחות. חיסון השפעת מספק הגנה למשך שנה.

חשיבות החיסונים

חשוב לחסן את תינוקך בזמן. חיסונים עוזרים להגן על תינוקות מפני מחלות ומחלות קשות. חיסונים בטוחים ויעילים, והם יכולים להציל חיים.

השוואה מהירה

תַרכִּיב משך ההגנה
DTaP 10 שנים
MMR לכל החיים
הפטיטיס B 10 שנים
אֲבַעְבּוּעוֹת רוּחַ 10 שנים
HPV 10 שנים
שַׁפַעַת 1 שנה

חשוב לחסן את תינוקך בזמן. חיסונים עוזרים להגן על תינוקות מפני מחלות ומחלות קשות. חיסונים בטוחים ויעילים, והם יכולים להציל חיים. חיסונים יכולים לספק הגנה למספר שנים או לכל החיים, תלוי בסוג החיסון ובגיל התינוק בעת מתן החיסון. אם יש לך שאלות כלשהן לגבי חיסונים או משך ההגנה שהם מספקים, שוחח עם הרופא שלך. הם יכולים לעזור לך לוודא שהתינוק שלך מקבל את החיסונים שהוא צריך כדי להישאר בריא. למידע נוסף על חיסונים, בקר ב-YouTube .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן