דף הבית » מידע מהיר על זמן » כמה זמן מקבלים קצבת שאירים?

כמה זמן מקבלים קצבת שאירים?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן מקבלים קצבת שאירים?

מהי קצבת שארים?

קצבת שאירים היא סוג של קצבת ביטוח לאומי המשולמת לבן הזוג שנותר בחיים או לילדיו של עובד שנפטר. הוא נועד לספק תמיכה כלכלית למשפחת העובד שנפטר, ומשולם מחשבון הביטוח הלאומי של העובד שנפטר. גובה הקצבה תלוי בהשתכרות העובד שנפטר ובמספר שנות עבודתו.

מי זכאי לקצבת שאירים?

על מנת להיות זכאי לקצבת שאירים, על העובד שנפטר לעבוד 10 שנים לפחות ושילם מיסי ביטוח לאומי. גם בן הזוג או הילדים שנותרו בחיים צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים על מנת להיות זכאים להטבה. על בן הזוג שנותר בחיים להיות נשוי לעובדת שנפטרה לפחות תשעה חודשים לפני מותם, ואסור להתחתן בשנית. על הילדים שנותרו בחיים להיות לא נשואים ומתחת לגיל 18, או בין הגילאים 18 ל-19 ולמד בבית הספר במשרה מלאה.

כמה זמן מקבלים קצבת שאירים?

משך הזמן שבו תוכלו לקבל קצבת שאירים תלוי בגיל בן הזוג או הילדים שנותרו בחיים. אם בן הזוג שנותר בחיים הוא מעל גיל 60, הם יכולים לקבל את הקצבה כל עוד הם חיים. אם בן הזוג שנותר בחיים הוא מתחת לגיל 60, הם יכולים לקבל את הקצבה עד 10 שנים. עבור ילדים שנשארו בחיים, הקצבה משולמת עד הגיעו לגיל 18, או עד הגיעו לגיל 19 אם הם עדיין לומד בבית הספר במשרה מלאה. אם הילד שנותר בחיים הוא נכה, הם יכולים לקבל את הקצבה כל עוד הם נשארים נכים.

בן זוג בחיים

אם בן הזוג שנותר בחיים הוא מעל גיל 60, הם יכולים לקבל את הקצבה כל עוד הם חיים. אם בן הזוג שנותר בחיים הוא מתחת לגיל 60, הם יכולים לקבל את הקצבה עד 10 שנים.

ילדים שורדים

עבור ילדים שנותרו בחיים, הקצבה משולמת עד הגיעו לגיל 18, או עד הגיעו לגיל 19 אם הם עדיין לומדים במשרה מלאה. אם הילד שנותר בחיים הוא נכה, הם יכולים לקבל את הקצבה כל עוד הם נשארים נכים.

הורה בחיים

אם העובד שנפטר היה הספק העיקרי להורה שנותר בחיים, ההורה שנותר בחיים יכול לקבל את הקצבה עד 10 שנים.

בן זוג גרוש

אם העובד שנפטר היה גרוש מבן זוגם, בן הזוג לשעבר עשוי להיות זכאי לגמלה עד 10 שנים.

השוואה מהירה

מוּטָב משך ההטבה
בן זוג בחיים (מעל גיל 60) כל עוד הם חיים
בן זוג בחיים (מתחת לגיל 60) עד 10 שנים
ילדים שורדים עד גיל 18 (או 19 אם עדיין בבית הספר)
הורה בחיים עד 10 שנים
בן זוג גרוש עד 10 שנים

קצבת שאירים היא הטבה חשובה שיכולה להעניק תמיכה כלכלית לבני משפחה שנותרו בחיים של עובד שנפטר. חשוב להבין את דרישות הזכאות ואת משך הזמן שניתן לקבל את הגמלה על מנת להבטיח שבני המשפחה שנותרו בחיים יוכלו לקבל את מלוא הקצבה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן