דף הבית » מידע מהיר על זמן » כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מסתובב הירח סביב כדור הארץ?

מהו מסלול הירח?

הירח מקיף את כדור הארץ בנתיב אליפטי, כלומר הוא אינו מעגל מושלם. מסלול זה נוטה בזווית של 5.14 מעלות ביחס למסלול כדור הארץ סביב השמש. גם מסלול הירח נוטה מעט לקו המשווה של כדור הארץ, כלומר הוא אינו נמצא באותו מישור כמו מסלול כדור הארץ סביב השמש. המשמעות היא שמסלול הירח אינו תמיד באותו מרחק מכדור הארץ. גם מסלול הירח אינו מעגלי לחלוטין. הוא מוארך מעט, כלומר המרחק של הירח מכדור הארץ משתנה ככל שהוא מקיף אותו. בנקודה הקרובה ביותר שלו, הירח נמצא במרחק של כ-225,623 מיילים מכדור הארץ, ובנקודה הרחוקה ביותר שלו, הוא נמצא במרחק של כ-252,088 מיילים.

כמה זמן לוקח לירח להקיף את כדור הארץ?

לירח לוקח 27.3 ימים להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. זה ידוע כחודש צדדי, שהוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים. מסלול הירח אינו מעגלי לחלוטין, כך שהזמן שלוקח להשלים סיבוב אחד משתנה מעט. מסלול הירח מושפע גם ממשיכת הכבידה של השמש, שעלולה לגרום להאצת או האטה של מסלול הירח. זה ידוע בתור החודש האנומליסטי, שהוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לשמש. החודש האנומליסטי ארוך מעט מהחודש הכוכבי, לוקח 27.55 ימים להשלים מהפכה אחת.

מהי מהירות המסלול של הירח?

מהירות המסלול של הירח היא המהירות שבה הוא מקיף את כדור הארץ. מהירות המסלול של הירח היא כ-1,022 מייל לשעה. המשמעות היא שלוקח לירח כ-27.3 ימים לנסוע מסביב לכדור הארץ, מכסה מרחק כולל של כ-2,288,902 מיילים.

מהי נטיית מסלול הירח?

נטיית המסלול של הירח היא הזווית שבה הוא מקיף את כדור הארץ. נטיית מסלול הירח היא 5.14 מעלות ביחס למסלול כדור הארץ סביב השמש. המשמעות היא שמסלול הירח נוטה מעט לקו המשווה של כדור הארץ, כלומר הוא אינו נמצא באותו מישור כמו מסלול כדור הארץ סביב השמש.

השוואה מהירה

מדידה ערך
חודש סידראלי 27.3 ימים
חודש אנומליסטי 27.55 ימים
מהירות מסלול 1,022 מייל לשעה
נטיית מסלול 5.14 מעלות

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ הוא חלק חשוב מהמחזור הטבעי של הפלנטה שלנו. היא משפיעה על הגאות והשפל, על אורך היום ועל כמות אור השמש המגיעה לפני כדור הארץ. זה משפיע גם על כמות אור הירח שאנו יכולים לראות בלילה. מסלול הירח הוא גם גורם חשוב בחקר האסטרונומיה. על ידי לימוד מסלול הירח, אסטרונומים יכולים ללמוד יותר על ההיסטוריה של כדור הארץ ועל התפתחות מערכת השמש. מסלול הירח גם עוזר לנו להבין את תנועת כוכבי הלכת וגרמי שמים אחרים במערכת השמש שלנו. מסלול הירח סביב כדור הארץ הוא תופעה מרתקת שנחקרה במשך מאות שנים. על ידי הבנת מסלול הירח, נוכל להבין טוב יותר את מקומנו ביקום ואת המחזורים הטבעיים השולטים בכוכב הלכת שלנו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן