דף הבית » מה היה » כמה זמן מלך כל מלך ממלכי יהודה?

כמה זמן מלך כל מלך ממלכי יהודה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מלך כל מלך ממלכי יהודה?

מבוא

מלכי יהודה היו שורה של שליטים אשר שלטו על ממלכת יהודה הדרומית מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד המאה ה-6 לפנה"ס. מלכי יהודה היו חלק מהקו הגדול יותר של מלכי ישראל, שכלל את ממלכת ישראל הצפונית וממלכת יהודה הדרומית. מלכי יהודה היו צאצאים מבית דוד, ושלטונם התאפיין בשגשוג ודעיכה כאחד. במאמר זה נחקור את מלכותם של מלכי יהודה, מרחבעם ועד צדקיהו, וכמה זמן מלך כל אחד מהם.

רחבעם

המלך הראשון של יהודה היה רחבעם, שמלך משנת 931 לפנה"ס עד 913 לפנה"ס. רחבעם היה בנו של שלמה, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. שלטונו של רחבעם היה בסימן מלחמת אחים ותסיסה, כאשר ממלכת ישראל הצפונית מרד בשלטונו. שלטונו של רחבעם נמשך 18 שנים.

אביה

המלך השני של יהודה היה אביה, שמלך משנת 913 לפנה"ס עד 911 לפנה"ס. אביה היה בנו של רחבעם, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. שלטונו של אביה היה בסימן מלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית, בה ניצח בסופו של דבר. שלטונו של אביה נמשך שנתיים.

כ

המלך השלישי של יהודה היה אסא, שמלך משנת 911 לפנה"ס עד 870 לפנה"ס. אסא היה בנו של אביה, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. שלטונו של אסא היה בסימן תקופה של שלום ושגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה והביס את ממלכת ישראל הצפונית בקרב. שלטונו של אסא נמשך 41 שנים.

יהושפט

המלך הרביעי של יהודה היה יהושפט, שמלך משנת 870 לפנה"ס עד 848 לפנה"ס. יהושפט היה בנו של אסא, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת מלכותו של יהושפט עמדה בסימן תקופה של שלום ושגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יהושפט נמשך 22 שנים.

יהורם

המלך החמישי של יהודה היה יהורם, שמלך משנת 848 לפנה"ס עד 841 לפנה"ס. יהורם היה בנו של יהושפט, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יהורם התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר הוא החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יהורם נמשך שבע שנים.

אחזיה

המלך השישי של יהודה היה אחזיהו, שמלך משנת 841 לפנה"ס עד 835 לפנה"ס. אחזיהו היה בנו של יהורם, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של אחזיהו התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של אחזיהו נמשך שש שנים.

עתליה

המלך השביעי של יהודה היה עתליה, שמלך משנת 835 לפנה"ס עד 829 לפנה"ס. עתליה הייתה בתו של יהורם, והיא ימשה את אביה כמלכת יהודה. תקופת שלטונה של עתליה התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר היא החלישה את ממלכת יהודה ונכנסה למלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של עתליה נמשך שש שנים.

יואש

המלך השמיני של יהודה היה יואש, שמלך משנת 829 לפנה"ס עד 796 לפנה"ס. יואש היה בנו של אחזיה, והוא ירש את סבתו עתליה כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יואש התאפיינה בתקופת שגשוג, כאשר חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יואש נמשך 33 שנים.

אמציה

המלך התשיעי של יהודה היה אמציהו, שמלך משנת 796 לפנה"ס עד 767 לפנה"ס. אמציהו היה בנו של יואש, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של אמציהו התאפיינה בתקופת שגשוג, כאשר חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של אמציהו נמשך 29 שנים.

עוזיהו

המלך העשירי של יהודה היה עוזיהו, שמלך משנת 767 לפנה"ס עד 740 לפנה"ס. עוזיהו היה בנו של אמציה, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של עוזיהו התאפיינה בתקופת שגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של עוזיהו נמשך 27 שנים.

יותם

המלך האחד עשר של יהודה היה יותם, שמלך משנת 740 לפנה"ס עד 732 לפנה"ס. יותם היה בנו של עוזיהו, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יותם התאפיינה בתקופת שגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יותם נמשך שמונה שנים.

אחז

המלך השנים-עשר של יהודה היה אחז, שמלך משנת 732 לפנה"ס עד 715 לפנה"ס. אחז היה בנו של יותם, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של אחז התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של אחז נמשך 17 שנים.

חזקיהו

המלך השלושה עשר של יהודה היה חזקיהו, שמלך משנת 715 לפנה"ס עד 686 לפנה"ס. חזקיהו היה בנו של אחז, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת מלכותו של חזקיהו עמדה בסימן תקופת שגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של חזקיהו נמשך 29 שנים.

מנשה

המלך הארבעה עשר של יהודה היה מנשה, שמלך משנת 686 לפנה"ס עד 642 לפנה"ס. מנשה היה בנו של חזקיהו, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של מנשה התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של מנשה נמשך 44 שנים.

אמון

המלך החמישה עשר של יהודה היה אמון, שמלך משנת 642 לפנה"ס עד 640 לפנה"ס. אמון היה בנו של מנשה, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של אמון התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר הוא החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של אמון נמשך שנתיים.

יאשיהו

המלך הששה עשר של יהודה היה יאשיהו, שמלך משנת 640 לפנה"ס עד 609 לפנה"ס. יאשיהו היה בנו של אמון, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יאשיהו התאפיינה בתקופת שגשוג, כאשר הוא חיזק את ממלכת יהודה ושמר על יחסי ידידות עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יאשיהו נמשך 31 שנים.

יהואחז

המלך השבעה עשר של יהודה היה יהואחז, שמלך משנת 609 לפנה"ס עד 598 לפנה"ס. יהואחז היה בנו של יאשיהו, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יהואחז התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יהואחז נמשך 11 שנים.

יהויקים

המלך השמונה עשר של יהודה היה יהויקים, שמלך משנת 598 לפנה"ס עד 587 לפנה"ס. יהויקים היה בנו של יהואחז, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יהויקים התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יהויקים נמשך 11 שנים.

יהויכין

המלך התשעה עשר של יהודה היה יהויכין, שמלך משנת 587 לפנה"ס עד 586 לפנה"ס. יהויכין היה בנו של יהויקים, והוא ירש את אביו כמלך יהודה. תקופת שלטונו של יהויכין התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. שלטונו של יהויכין נמשך שנה אחת.

צדקיהו

המלך העשרים והאחרון של יהודה היה צדקיהו, שמלך משנת 586 לפנה"ס עד 582 לפנה"ס. צדקיהו היה בנו של יאשיהו, והוא ירש את אחיו יהויכין כמלך יהודה. תקופת מלכותו של צדקיהו התאפיינה בתקופת דעיכה, כאשר החליש את ממלכת יהודה ועסק במלחמת אזרחים קצרה עם ממלכת ישראל הצפונית. מלכותו של צדקיהו נמשכה ארבע שנים.

סיכום

מלכי יהודה היו שורה של שליטים אשר שלטו על ממלכת יהודה הדרומית מהמאה ה-10 לפנה"ס ועד המאה ה-6 לפנה"ס. מלכי יהודה היו צאצאים מבית דוד, ושלטונם התאפיין בשגשוג ודעיכה כאחד. במאמר זה חקרנו את מלכותם של מלכי יהודה, מרחבעם ועד צדקיהו, וכמה זמן מלך כל אחד מהם. רחבעם מלך 18 שנים, אביה שנתיים, אסא 41 שנים, יהושפט 22 שנים, יהורם שבע שנים, אחזיהו שש שנים, עתליה שש שנים, יואש 33 שנים, אמציהו 29 שנים, עוזיהו 27 שנים. , יותם שמונה שנים, אחז 17 שנים, חזקיהו 29 שנים, מנשה 44 שנים, אמון שנתיים, יאשיהו 31 שנים, יהואחז 11 שנים, יהויקים 11 שנים, יהויכין שנה, וצדקיהו ארבע. שנים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן