דף הבית » חדש » כמה זמן מחזיק שתל בפה?

כמה זמן מחזיק שתל בפה?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מחזיק שתל בפה?

מהו השתלת שיניים?

שתל דנטלי הוא עמוד טיטניום המונח בניתוח בעצם הלסת כדי לפעול כשורש שן מלאכותי. לאחר מכן הוא מכוסה בכתר שיניים, גשר או תותבת כדי להחליף שן או שיניים חסרות. השתלת שיניים היא דרך פופולרית ויעילה להחליף שיניים חסרות ונועדו להחזיק מעמד לכל החיים.

כמה זמן מחזיקים השתלות שיניים?

תוחלת החיים של השתלת שיניים תלויה במספר גורמים, ביניהם איכות השתל, כמות הבלאי אליה הוא נחשף והרגלי היגיינת הפה של המטופל. ככלל, השתלות שיניים יכולות להימשך בין 10 ל-15 שנים או יותר.

גורמים המשפיעים על תוחלת החיים של השתלת שיניים

איכות השתל היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת תוחלת חייו. שתלים איכותיים עשויים מטיטניום, חומר חזק ועמיד. שתלים באיכות ירודה עשויים להיות עשויים מחומרים חלשים יותר המועדים יותר לבלאי. כמות הבלאי אליה נחשף השתל יכולה להשפיע גם על תוחלת חייו. אם השתל ממוקם באזור הפה שנתון ללחץ רב, כמו הטוחנות האחוריות, הוא עלול להתבלות מהר יותר. לבסוף, להרגלי היגיינת הפה של המטופל יכולים להיות השפעה משמעותית על תוחלת החיים של השתלת שיניים. היגיינת פה לקויה עלולה להוביל להצטברות רובד וחיידקים, שעלולים לגרום לשתל להידבק ולהיכשל. חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע ולבקר אצל רופא השיניים לבדיקות קבועות כדי להבטיח שהשתל יחזיק זמן רב ככל האפשר.

מה ניתן לעשות כדי להאריך את תוחלת החיים של השתלת שיניים?

הדרך הטובה ביותר להבטיח שהשתלת שיניים תחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר היא לתרגל היגיינת פה טובה. זה כולל צחצוח ושימוש בחוט דנטלי פעמיים ביום, שימוש במי פה אנטיבקטריאלי וביקור אצל רופא השיניים לבדיקות קבועות. כמו כן, חשוב להימנע מהרגלים שעלולים לפגוע בשתל, כמו חריקת שיניים או שימוש בשיניים לפתיחת אריזות. אם יש לך הרגל של חריקת שיניים שלך, רופא השיניים שלך עשוי להמליץ על חבישת שומר לילה כדי להגן על השתל. לבסוף, חשוב לעקוב אחר הוראות רופא השיניים שלך לטיפול בשתל. זה עשוי לכלול הימנעות ממזונות מסוימים שעלולים להזיק לשתל, כגון ממתקים קשים או מזון דביק.

סיכום

שתלים דנטליים נועדו להחזיק מעמד לכל החיים, אך תוחלת החיים המדויקת יכולה להשתנות בהתאם לאיכות השתל, כמות הבלאי אליה הוא נחשף והרגלי היגיינת הפה של המטופל. כדי להבטיח שהשתל יחזיק מעמד זמן רב ככל האפשר, חשוב להקפיד על היגיינת פה ולפעול לפי הוראות רופא השיניים שלך לטיפול בשתל. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן