דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן מחזיק חלב שאוב במקפיא?

כמה זמן מחזיק חלב שאוב במקפיא?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן מחזיק חלב שאוב במקפיא?

מהו חלב שאוב?

חלב שאוב הוא חלב שהוצא מהשד ונשמר במיכל לשימוש מאוחר יותר. זוהי דרך נוחה לאמהות לספק לתינוקות שלהן חלב אם כאשר הן אינן מסוגלות לינוק ישירות. חלב שאוב ניתן לאחסן במקרר או במקפיא לשימוש מאוחר יותר.

כמה זמן מחזיק חלב שאוב במקפיא?

חלב שאוב יכול להחזיק במקפיא עד שישה חודשים. עם זאת, חשוב לציין שככל שהחלב נשמר זמן רב יותר במקפיא, כך הוא יאבד יותר רכיבים תזונתיים. עדיף להשתמש בחלב בשלושת החודשים הראשונים לאחסון.

כיצד לאחסן חלב שאוב במקפיא

תווית את החלב

כשמאחסנים חלב שאוב במקפיא, חשוב לסמן את המיכל עם תאריך הוצאת החלב. זה יעזור לך לעקוב אחרי כמה זמן החלב נשמר.

השתמש במיכל הנכון

חשוב להשתמש בכלי המתאים לאחסון חלב שאוב במקפיא. מיכלי זכוכית או פלסטיק קשיחים הם הטובים ביותר לאחסון חלב שאוב במקפיא. הימנע משימוש בשקיות ניילון, מכיוון שהן עלולות להיקרע ולדלוף בקלות.

מקפיאים את החלב במהירות

חשוב להקפיא את החלב במהירות כדי לשמר את אבות המזון. מניחים את מיכל החלב בחלק הקר ביותר של המקפיא ומניחים לו להקפיא למשך מספר שעות.

השוואה מהירה

שיטת אחסון מגבלת זמן
מְקָרֵר 3-5 ימים
מַקפִּיא 6 חודשים

כשמאחסנים חלב שאוב במקרר, חשוב להשתמש בו תוך שלושה עד חמישה ימים. אם לא נעשה שימוש בחלב במסגרת זמן זו, יש לזרוק אותו. כשמאחסנים חלב שאוב במקפיא, חשוב להשתמש בו תוך חצי שנה. אם לא נעשה שימוש בחלב במסגרת זמן זו, יש לזרוק אותו.

טיפים לאחסון חלב שאוב

אחסן חלב במיכלים קטנים

כשמאחסנים חלב שאוב במקפיא, כדאי להשתמש בכלים קטנים. זה יעזור להבטיח שימוש מהיר בחלב ושהוא לא יתקלקל.

השאירו מקום להרחבה

כשמאחסנים חלב שאוב במקפיא, חשוב להשאיר מעט מקום להרחבה. חלב מתרחב כשהוא קפוא, לכן חשוב להשאיר מעט מקום במיכל כדי שהחלב יתרחב.

להפשיר את החלב לאט

בהפשרת חלב קפוא חשוב לעשות זאת לאט. מניחים את מיכל החלב במקרר ומניחים לו להפשיר למשך הלילה. אין להפשיר את החלב במים חמים או במיקרוגל, כי זה עלול לגרום להתקלקלות של החלב.

לזרוק חלב מקולקל

אם לחלב יש ריח או טעם חמצמץ, יש לזרוק אותו. חלב מקולקל עלול לגרום לתינוק שלך להיות חולה, ולכן חשוב להשליך אותו מיד. אחסון חלב שאוב במקרר או במקפיא היא דרך נוחה לאמהות לספק לתינוקות שלהן חלב אם כשהן אינן מסוגלות לינוק ישירות. חשוב להשתמש בכלי המתאים לאחסון חלב שאוב ולתייג את החלב בתאריך שבו הוא נתבע. חשוב גם להשתמש בחלב במסגרת הזמן המומלצת כדי להבטיח שהוא בטוח עבור תינוקך. למידע נוסף על אחסון חלב שאוב, צפה בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן