דף הבית » מה קורה? » כמה זמן מחזיק החיסון?

כמה זמן מחזיק החיסון?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן מחזיק החיסון?

כמה זמן מחזיק החיסון?

חיסונים הם חלק קריטי בבריאות הציבור, והם משמשים להגנה על אנשים ממגוון מחלות. החיסונים נועדו לספק הגנה ארוכת טווח מפני המחלה, אך משך ההגנה משתנה בהתאם לסוג החיסון. החיסונים ניתנים בדרך כלל בסדרה של מנות, ומשך ההגנה תלוי במספר המנות ובסוג החיסונים. של חיסון. חיסונים מסוימים נועדו לספק הגנה לכל החיים, בעוד שאחרים עשויים להידרש בתדירות גבוהה יותר. משך ההגנה שמספק חיסון ידוע כ"משך החסינות" שלו. החיסונים נועדו לספק הגנה לטווח ארוך, אך משך ההגנה משתנה בהתאם לסוג החיסון.

סוגי חיסונים

ישנם שני סוגים עיקריים של חיסונים: חיים וחיסונים לא פעילים. חיסונים חיים מכילים צורה מוחלשת של הנגיף או החיידק הגורם למחלה, בעוד שחיסונים מומתים מכילים צורה מומתת של הנגיף או החיידק. חיסונים חיים הם בדרך כלל יעילים יותר מחיסונים מומתים, ומספקים הגנה לאורך זמן. ייתכן שיהיה צורך לתת חיסונים מומתים בתדירות גבוהה יותר כדי לשמור על ההגנה.

משך החסינות

משך החסינות שמספק חיסון תלוי בסוג החיסון, במספר המנות ובגילו של האדם המקבל את החיסון. חיסונים חיים בדרך כלל מספקים הגנה ארוכת טווח מאשר חיסונים מומתים. לדוגמה, החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) מספק הגנה לכל החיים לאחר שתי מנות. לעומת זאת, חיסון הפוליו המומת (IPV) מספק הגנה עד 10 שנים לאחר שלוש מנות. משך החסינות משתנה גם בהתאם לגילו של האדם המקבל את החיסון. לדוגמה, החיסון נגד הפטיטיס B מספק הגנה של עד 20 שנה במבוגרים, אך רק עד 10 שנים בילדים.

השוואה מהירה

תַרכִּיב סוּג משך החסינות
חצבת, חזרת, אדמת (MMR) לחיות מֶשֶׁך כֹּל הָחַיִים
פוליו לא פעיל (IPV) מוּבטָל עד 10 שנים
הפטיטיס B מוּבטָל עד 20 שנים (מבוגרים)
עד 10 שנים (ילדים)

באופן כללי, חיסונים חיים מספקים הגנה ארוכת טווח מאשר חיסונים מומתים. עם זאת, משך ההגנה משתנה בהתאם לסוג החיסון, מספר המנות וגיל המקבל את החיסון. חשוב לעקוב אחר לוח הזמנים המומלץ לחיסונים כדי להבטיח כי אתה מוגן מפני המחלות שבגינן אתה מחוסן. החיסונים נועדו לספק הגנה לטווח ארוך, אך משך ההגנה משתנה בהתאם לסוג החיסון. כמו כן חשוב לזכור שחיסונים אינם יעילים ב-100%. גם אם קיבלת חיסון, אתה עדיין עלול להיות בסיכון למחלה. חשוב להקפיד על היגיינה טובה ולעקוב אחר אמצעי מניעה אחרים כדי להפחית את הסיכון לזיהום. החיסונים הם חלק חשוב מבריאות הציבור, והם נועדו לספק הגנה ארוכת טווח מפני מגוון מחלות. משך ההגנה הניתן על ידי חיסון תלוי בסוג החיסון, מספר המנות וגילו של מקבל החיסון. חשוב להקפיד על לוח הזמנים המומלץ לחיסונים על מנת להבטיח כי אתה מוגן מפני המחלות שבגינן אתה מחוסן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן