דף הבית » מה קורה? » כמה זמן מחזיק דורבן עקב?

כמה זמן מחזיק דורבן עקב?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מחזיק דורבן עקב?

מה זה ספסל עקב?

דורבן בעקב הוא גידול גרמי שנוצר על עצם העקב, בדרך כלל בחלק האחורי של העקב. היא נגרמת ממשקעי סידן המצטברים עם הזמן, ולעתים קרובות קשורה ל- plantar fasciitis, מצב הגורם לכאב ודלקת ברקמה המחברת בין עצם העקב לאצבעות הרגליים. דורבן בעקב עלולים להיות כואבים מאוד ויכולים להקשות על ההליכה או העמידה לפרקי זמן ארוכים.

מה גורם ל-Heel Spurs?

דורבן בעקב נגרם ממספר גורמים, כולל שימוש יתר בכפות הרגליים, נעילת נעליים שאינן מתאימות כראוי או רגליים שטוחות. אנשים הסובלים מעודף משקל או שיש להם דלקת פרקים נוטים גם יותר לפתח דורבן בעקב.

מהם הסימפטומים של דורבני עקב?

התסמין השכיח ביותר של דורבן בעקב הוא כאב באזור העקב. כאב זה עשוי להיות חד או עמום ויכול להיות גרוע יותר בעמידה או בהליכה. תסמינים אחרים כוללים נפיחות, אדמומיות ורגישות באזור העקב.

כמה זמן מחזיקים עקבים עקבים?

משך הזמן שבו דורבן בעקב נמשך תלוי בחומרת המצב ובטיפול בו משתמשים. במקרים מסוימים, דורבן בעקב יכול להימשך חודשים ואף שנים. עם זאת, עם טיפול מתאים, דורבן בעקב יכול להיפתר לרוב תוך מספר שבועות.

טיפול ב-Heel Spurs

הטיפול בדורבן בעקב כולל בדרך כלל מנוחה, קרח ותרופות כאב ללא מרשם. במקרים מסוימים, רופא עשוי להמליץ על פיזיותרפיה או מכשיר אורתוטי מותאם אישית כדי לסייע בהפחתת כאב ודלקת. במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח להסרת דורבן העקב.

מניעת עקבים

הדרך הטובה ביותר למנוע דורבן בעקב היא לנעול נעליים שמתאימות כראוי ומספקות תמיכה נאותה. חשוב גם למתוח לפני ואחרי פעילות גופנית ולהימנע מפעילויות המעמיסות יותר מדי על כפות הרגליים. אם אתה סובל מעודף משקל, ירידה במשקל יכולה גם לעזור להפחית את הסיכון לפתח דורבן בעקב. דורבן בעקב עלולים להיות כואבים ולא נוחים, אך עם שיטות הטיפול והמניעה הנכונות, לעתים קרובות ניתן לפתור אותם במהירות. אם אתה חווה כאבים בעקב, חשוב לפנות לרופא כדי לקבל אבחנה מדויקת ותוכנית טיפול. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן