דף הבית » מה היה » כמה זמן מחזיקים שמרים יבשים במקרר?

כמה זמן מחזיקים שמרים יבשים במקרר?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מחזיקים שמרים יבשים במקרר?

מה זה שמרים יבשים?

שמרים יבשים הם סוג של שמרים המשמשים באפייה ובבישול. זהו אורגניזם חד-תאי המשמש להחמצת לחם ומוצרי מאפה אחרים, כמו גם לתסיסת משקאות אלכוהוליים. שמרים יבשים זמינים בשתי צורות: שמרים יבשים פעילים ושמרים יבשים מיידיים. שמרים יבשים פעילים הם הצורה הנפוצה ביותר של שמרים יבשים והוא מורכב מגרגירים של תאי שמרים חיים שהם רדומים עד להפעלה על ידי נוזל חם. שמרים יבשים מיידיים הם צורה דקיקה יותר של שמרים יבשים פעילים ופעילים יותר משמרים יבשים פעילים.

כמה זמן מחזיקים שמרים יבשים במקרר?

לשמרים יבשים יש חיי מדף ארוכים יחסית באחסון נכון. אריזות לא נפתחות של שמרים יבשים פעילים ושמרים יבשים אינסטנט ניתנות לאחסון במקרר עד שנתיים. לאחר הפתיחה יש להעביר את השמרים לכלי אטום ולאחסן במקרר. יש להשתמש בשמרים תוך ארבעה חודשים מהפתיחה.

אחסון שמרים יבשים

כדי להבטיח שהשמרים היבשים יישארו טריים וברי קיימא לאורך זמן רב ככל האפשר, חשוב לאחסן אותם כראוי. יש לאחסן אריזות שמרים יבשות שלא נפתחו במקום קריר ויבש, כגון מקרר. לאחר הפתיחה יש להעביר את השמרים לכלי אטום ולאחסן במקרר. חשוב להרחיק את השמרים מלחות וטמפרטורות קיצוניות, שכן אלו עלולות לגרום להתקלקלות של השמרים.

שימוש בשמרים שפג תוקפם

לא מומלץ להשתמש בשמרים שפג תוקפם, מכיוון שהם עשויים לא להיות יעילים בהתפחת לחם ומוצרי מאפה אחרים. אם פג תוקפם של השמרים, יש לזרוק אותם ולרכוש אריזה טרייה.

סימנים של שמרים מקולקלים

אם השמרים אוחסנו בצורה לא נכונה או היו פתוחים זמן רב מדי, הם עלולים להתקלקל. לשמרים מקולקלים יהיה ריח חמוץ ועשויים להיראות גבשושיים או דהויים. אם נראה שהשמרים מקולקלים, יש לזרוק אותם ולרכוש אריזה טרייה.

שימוש בשמרים יבשים באפייה ובבישול

שמרים יבשים הם מרכיב נהדר לאפייה ולבישול. הוא משמש להחמצת לחם ומוצרי מאפה אחרים, כמו גם לתסיסה של משקאות אלכוהוליים. כדי להשתמש בשמרים יבשים, יש להפעיל אותם על ידי הוספתם לנוזל חם. לאחר הפעלת השמרים, ניתן להוסיף אותם למתכון לפי ההוראות.

דעה אישית

שמרים יבשים הם מרכיב מצוין לאפייה ולבישול, ויש להם חיי מדף ארוכים יחסית באחסון נכון. אני תמיד שומרת כמה חבילות של שמרים יבשים במקרר שלי, כך שתמיד יש לי אותם בהישג יד כשאני צריך אותם. אני גם אוהב לשמור כמה חבילות של שמרים יבשים אינסטנט במזווה שלי כשאני צריך להכין לחם במהירות. אני מוצא ששמרים יבשים הם דרך מצוינת להוסיף טעם ומרקם למאפים שלי, וזה גם דרך מצוינת להכין משקאות אלכוהוליים תוצרת בית. אם אתם מחפשים מרכיב רב-תכליתי שניתן להשתמש בו במגוון מתכונים, שמרים יבשים הם בחירה מצוינת. למידע נוסף על שמרים יבשים, עיין בסרטון YouTube זה בנושא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן