דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן מזריקים הורמונים לפני הוצאת הביצים?

כמה זמן מזריקים הורמונים לפני הוצאת הביצים?

צרו איתנו קשר

כמה זמן מזריקים הורמונים לפני הוצאת הביצים?

מהי החזרת ביצים?

החזרת ביציות היא הליך המשמש בטכנולוגיית רבייה מסייעת (ART) לאיסוף ביציות מהשחלות של אישה. לאחר מכן הביציות מופרות במעבדה והעוברים המתקבלים מועברים לרחם האישה. החזרת ביציות היא שלב מרכזי בתהליך ההפריה החוץ גופית (IVF).

באילו הורמונים משתמשים בהחזרת ביצים?

ההורמונים המשמשים בהחזרת ביצית הם בדרך כלל הורמון מגרה זקיקים (FSH) והורמון luteinizing (LH). FSH משמש כדי לעורר את השחלות לייצר ביציות מרובות, בעוד LH משמש כדי לעורר את שחרור הביציות מהזקיקים.

כמה זמן מזריקים הורמונים לפני הוצאת הביצים?

משך הזמן שהורמונים מוזרקים לפני החזרת הביציות תלוי במטופל ובסוג טיפול הפוריות בו נעשה שימוש. בדרך כלל, הורמונים מוזרקים למשך כ-10-14 ימים לפני החזרת הביציות. במהלך תקופה זו, המטופלת תהיה במעקב בבדיקות דם ובאולטרסאונד על מנת לוודא שהביציות מבשילות כראוי.

תפקידו של FSH בהחזרת ביצים

FSH הוא הורמון המיוצר באופן טבעי על ידי הגוף ואחראי להמרצת הצמיחה של זקיקים בשחלות. במהלך החזרת הביציות, מוזרק FSH כדי לעורר את השחלות לייצר ביציות מרובות. כמות ה-FSH בשימוש ומשך הזמן שהוא יוזרק יהיו תלויים במטופל ובסוג טיפול הפוריות בו נעשה שימוש.

תפקידו של LH בהחזרת ביצים

LH הוא הורמון המיוצר באופן טבעי על ידי הגוף ואחראי להפעלת שחרור הביציות מהזקיקים. במהלך החזרת הביציות, מוזרק LH כדי לעורר את שחרור הביציות מהזקיקים. כמות ה-LH בשימוש ומשך הזמן בו הוא יוזרק יהיו תלויים במטופל הבודד ובסוג טיפול הפוריות בו נעשה שימוש.

ניטור במהלך הוצאת ביצים

במהלך הזמן בו יוזרקו הורמונים לפני החזרת הביציות, המטופלת תהיה במעקב בבדיקות דם ואולטרסאונד על מנת לוודא שהביציות מבשילות כראוי. בדיקות הדם ימדוד את רמות ההורמונים, בעוד האולטרסאונד ימדוד את גודל ומספר הזקיקים בשחלות.

סיכונים של החזרת ביצים

הוצאת ביצית היא הליך בטוח ויעיל, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו. אלו כוללים:

  • תסמונת גירוי יתר שחלתי (OHSS)
  • הַדבָּקָה
  • מְדַמֵם
  • נזק לשחלות או לאיברים מסביב

חשוב לדון בסיכונים של החזרת ביצית עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך.

סיכום

החזרת ביציות היא שלב מרכזי בתהליך ההפריה החוץ גופית (IVF). הורמונים מוזרקים בדרך כלל למשך כ-10-14 ימים לפני החזרת הביציות. FSH משמש כדי לעורר את השחלות לייצר ביציות מרובות, בעוד LH משמש כדי לעורר את שחרור הביציות מהזקיקים. במהלך תקופה זו, המטופלת תהיה במעקב בבדיקות דם ובאולטרסאונד על מנת לוודא שהביציות מבשילות כראוי. הוצאת ביצית היא הליך בטוח ויעיל, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים אליו. חשוב לדון בסיכונים של החזרת ביצית עם הרופא שלך לפני ביצוע ההליך. למידע נוסף על החזרת ביצים, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן