דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן לשים חלה בתנור

כמה זמן לשים חלה בתנור

צרו איתנו קשר

כמה זמן לשים חלה בתנור

מהי חלה?

חלה היא לחם יהודי מסורתי המוגש בשבתות ובחגים אחרים. זהו לחם מתוק ועתיר ביצים שלרוב קלוע אותו לפני האפייה. חלה היא מרכיב עיקרי במטבח היהודי ורבים ברחבי העולם נהנים ממנה.

איך מכינים חלה לאפייה

לפני אפיית חלה חשוב להכין אותה כמו שצריך. התחל על ידי שילוב החומרים הרטובים, כגון ביצים, שמן ודבש, בקערה גדולה. בקערה נפרדת מערבבים יחד את החומרים היבשים כמו קמח, סוכר ומלח. מוסיפים לאט את החומרים היבשים לחומרים הרטובים, תוך ערבוב עד שנוצר בצק. לאחר שהבצק מוכן, ללוש אותו על משטח מקומח קלות במשך כ-10 דקות. לאחר מכן, יוצרים מהבצק כדור ונותנים לו לנוח כ-10 דקות. לאחר שהבצק נח מחלקים אותו לשלושה חלקים שווים ומגלגלים כל חלק לחבל ארוך. קולעים את שלושת החבלים יחד ומניחים את החלה על תבנית אפייה משומנת.

צחצוח החלה בשטיפת ביצים

לפני האפייה חשוב להבריש את החלה בשטיפת ביצים. זה יעניק לחלה צבע חום-זהוב וגימור מבריק. כדי להפוך את הביצים לשטוף, טורפים יחד ביצה אחת וכף אחת של מים. מברישים את הביצים לשטוף על החלה ונותנים לה לשבת כ-10 דקות.

אפיית החלה

לאחר שהחלה מוכנה, הגיע הזמן לאפות אותה. מחממים את התנור ל-350 מעלות צלזיוס ואופים את החלה כ-25 דקות. בודקים את החלה לאחר 20 דקות כדי לוודא שלא מחשיך מדי. אם כן, מכסים אותו בנייר אלומיניום וממשיכים לאפות.

מצננים את החלה

לאחר סיום האפייה של החלה מניחים לה להתקרר כ-10 דקות לפני ההגשה. כך תבטיח שהחלה לא תהיה חמה מדי ושהיא תשמור על צורתה.

שאלות ותשובות

מהי הדרך הטובה ביותר לאחסן חלה?

הדרך הטובה ביותר לאחסן חלה היא לעטוף אותה בניילון ולאחסן אותה בכלי אטום. זה יעזור לשמור על טריות החלה עד שבוע.

האם אפשר להקפיא חלה?

כן, אפשר להקפיא חלה. עוטפים את החלה היטב בניילון נצמד ומאחסנים במקפיא עד שלושה חודשים. כשמוכנים לאכילה, מפשירים את החלה במקרר למשך הלילה ולאחר מכן מחממים אותה בתנור לפני ההגשה.

האם אפשר להשתמש בקמח מסוג אחר להכנת חלה?

כן, אפשר להשתמש בסוג אחר של קמח להכנת חלה. קמח חיטה מלאה, קמח כוסמין וקמח שיפון הם כולם אפשרויות טובות. רק דאגו להתאים את כמות הנוזלים במתכון בהתאם. לסיכום, אפיית חלה היא תהליך פשוט שדורש כמה שלבים בסיסיים. התחל בהכנת הבצק, להבריש אותו בשטיפת ביצים ואפייה בתנור. מניחים לחלה להתקרר לפני ההגשה ומאחסנים את השאריות בכלי אטום. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן