דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן לפני שאפשר להדליק נרות שבת?

כמה זמן לפני שאפשר להדליק נרות שבת?

צרו איתנו קשר

מהי שבת?

השבת היא יום מנוחה מיוחד לעם היהודי. הוא נצפה משקיעת החמה ביום שישי ועד רדת הלילה בשבת. במהלך תקופה זו, כל עבודה ופעילויות אסורות, לרבות שימוש בחשמל ובאמצעים אחרים של טכנולוגיה. הדלקת נרות שבת היא טקס מיוחד המציין את תחילת היום.

מתי אפשר להדליק נרות שבת?

הזמן המדויק להדלקת נרות שבת משתנה בהתאם למיקום. בדרך כלל, יש להדליק את הנרות 18 דקות לפני השקיעה ביום שישי. עם זאת, ניתן לקבוע את השעה המדויקת על ידי עיון בלוח שנה יהודי או בדיקה באתר האינטרנט של בית הכנסת המקומי.

מהן המסורות מאחורי הדלקת הנרות?

הדלקת נרות שבת היא טקס מיוחד הנהוג כבר מאות שנים. על פי המסורת היהודית, הנרות הם סמל לנוכחות האלוהית ונועדו להכניס את קדושת יום השבת. אשת הבית היא באופן מסורתי זה שמדליק את הנרות, אבל כל אחד יכול לבצע את הטקס.

הברכה

לפני הדלקת הנרות מברכים. הברכה נאמרת באופן מסורתי בעברית, אך ניתן לומר אותה גם באנגלית. הברכה היא כדלקמן: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק את אורות השבת".

מספר הנרות

באופן מסורתי מדליקים שני נרות, אחד לכל יום שבת. עם זאת, יש משפחות שמדליקות נר נוסף עבור כל ילד במשפחה. זוהי דרך מיוחדת לכבד כל ילד ולהזכיר לו את חשיבותו.

מה קורה לאחר הדלקת הנרות?

לאחר הדלקת הנרות מתאספת המשפחה סביב השולחן לארוחה מיוחדת. הארוחה היא זמן למשפחה להתכנס וליהנות אחד מחברתו של זה. זה גם זמן להרהר בברכות השבוע ולהודות לאלוהים על כל מה שניתן. השבת היא יום מנוחה והתבוננות מיוחד עבור העם היהודי. הדלקת נרות שבת היא טקס מיוחד המציין את תחילת היום ומהווה תזכורת לחשיבות המשפחה והאמונה. הידיעה מתי להדליק את הנרות והמסורת שמאחוריה יכולה לעזור להפוך את החוויה למשמעותית עוד יותר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן