דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להניח תפילין?

כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להניח תפילין?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להניח תפילין?

מה זה תפילין?

תפילין הן סט של קופסאות שחורות קטנות ובהן מגילות קלף עליהן כתובות פסוקים מהתורה. הם לובשים על ידי יהודים שומרי מצוות במהלך תפילת שחרית בימי חול. הקופסאות מחוברות לרצועות עור ונענדות על הראש והזרוע. את תפילין הראש מניחים על המצח בין העיניים, ואילו את תפילין הזרוע מניחים על הדו-ראשי של זרוע שמאל.

מתי מותר להניח תפילין?

הכלל הוא שיש להניח תפילין לפני תחילת תפילת שחרית. עם זאת, יש ויכוח בין רבנים מתי בדיוק מותר להניח תפילין. יש רבנים שסבורים שמותר להניח תפילין עד שעה לפני תחילת תפילת שחרית, ואחרים סבורים שמותר להניח תפילין עד שעתיים לפני תחילת תפילת שחרית.

הנחת תפילין לפני שבת

בכל הנוגע להנחת תפילין לפני שבת, יש ויכוח נוסף בין רבנים. יש רבנים שסבורים שמותר להניח תפילין עד שעה לפני כניסת השבת, ואחרים סבורים שמותר להניח תפילין עד שעתיים לפני כניסת השבת.

הנחת תפילין במהלך השבת

בדרך כלל אסור להניח תפילין בשבת. הטעם לכך הוא שמעשה הנחת תפילין נחשב כצורת עבודה, האסורה בשבת.

הנחת תפילין לאחר השבת

מותר להניח תפילין לאחר צאת השבת. עם זאת, חשוב לציין כי יש להניח את התפילין לפני תחילת תפילת שחרית.

סיכום

לסיכום, מותר להניח תפילין עד שעה לפני תחילת תפילת שחרית, ועד שעתיים לפני כניסת השבת. אסור להניח תפילין במהלך השבת, אבל מותר להניח תפילין לאחר צאת השבת. למידע נוסף מתי מותר להניח תפילין, כדאי להתייעץ עם רב. בנוסף, ניתן לצפות בסרטונים מועילים על כמה זמן לפני כניסת השבת מותר להניח תפילין להכוונה נוספת.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן