דף הבית » חדש » כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

מהי בדיקת הריון?

בדיקת הריון היא בדיקה רפואית המשמשת כדי לקבוע אם אישה בהריון. זה נעשה בדרך כלל על ידי מדידת רמות ההורמון גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) בשתן או בדם של אישה. ניתן לבצע את הבדיקה בבית או במשרד רופא.

איך עובדת בדיקת הריון?

כאשר אישה נכנסת להריון, הגוף שלה מתחיל לייצר את ההורמון hCG. הורמון זה מיוצר על ידי השליה ונמצא בשתן ובדם של נשים הרות. בדיקת הריון מודדת את כמות ה-hCG בשתן או בדם של אישה. אם רמות ה-hCG גבוהות מספיק, הבדיקה תהיה חיובית, מה שמצביע על כך שהאישה בהריון.

כמה זמן לפני איחור המחזור אפשר לעשות בדיקת הריון?

רוב בדיקות ההריון הביתיות יכולות לזהות hCG בשתן כבר שבעה ימים לאחר ההתעברות. המשמעות היא שתוכלי לבצע בדיקת הריון כבר שבעה ימים לאחר שקיחת יחסי מין לא מוגן. עם זאת, חשוב לציין שדיוק הבדיקה עולה ככל שמחכים לביצועה. הזמן הטוב ביותר לבצע בדיקת הריון הוא שבוע לאחר הפסקת המחזור.

למה לצפות מהתוצאות

אם בדיקת ההריון חיובית, זה אומר שאת בהריון. אם הבדיקה שלילית, זה יכול להיות שאתה לא בהריון או שעשית את הבדיקה מוקדם מדי. אם הבדיקה שלילית ואת עדיין חושבת שאת בהריון, חשוב לבצע בדיקה נוספת כעבור מספר ימים.

השוואה מהירה

מִבְחָן דיוק מסגרת זמן
בדיקת הריון ביתית גָבוֹהַ 7 ימים לאחר ההתעברות
מבחן משרד הרופא גָבוֹהַ 7 ימים לאחר ההתעברות

חשוב לזכור שבדיקת הריון חיובית לא בהכרח אומרת שאת בהריון. אפשר לקבל תוצאה חיובית כוזבת, כלומר הבדיקה אומרת שאת בהריון כשאינך בהריון. אפשר גם לקבל תוצאה שלילית כוזבת, מה שאומר שהבדיקה אומרת שאת לא בהריון בזמן שאת. אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך יכול לעזור לך לאשר את תוצאות בדיקת ההריון ולספק לך מידע על האפשרויות שלך. הם יכולים גם לספק לך משאבים שיעזרו לך לקבל החלטות מושכלות לגבי ההריון שלך. ביצוע בדיקת הריון יכולה להיות חוויה מלחיצה. חשוב לזכור שאתה לא לבד. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך בתהליך זה. אתה יכול למצוא תמיכה ממשפחה, חברים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות. תוכל גם למצוא מידע מועיל באינטרנט, כגון סרטונים על בדיקות הריון . לא משנה מהן תוצאות הבדיקה, חשוב לדאוג לעצמכם. הקפידו לנוח מספיק, לאכול מזון בריא ולשתות הרבה מים. חשוב גם לדבר עם הרופא שלך על כל החששות שיש לך. ביצוע בדיקת הריון יכולה להיות חוויה מורטת עצבים, אבל חשוב לזכור שאת לא לבד. ישנם משאבים רבים זמינים כדי לעזור לך בתהליך זה. עם המידע והתמיכה הנכונים, תוכלי לקבל החלטות מושכלות לגבי ההריון שלך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן