דף הבית » מה היה » כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת מי שפיר

כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת מי שפיר

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת מי שפיר

מה זה בדיקת מי שפיר?

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המשמש לאבחון מומים גנטיים בעובר. זה מבוצע בדרך כלל בין השבועות ה-15 ל-20 להריון. במהלך ההליך נלקחת דגימת מי שפיר משק השפיר המקיף את העובר. הנוזל מכיל תאים עובריים שניתן להשתמש בהם כדי לזהות חריגות גנטיות.

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות של בדיקת מי שפיר?

משך הזמן שלוקח לקבל את התוצאות של בדיקת מי שפיר יכול להשתנות בהתאם למעבדה שמעבדת את הדגימה. בדרך כלל, לוקח בערך שבועיים עד שלושה עד לקבלת התוצאות. עם זאת, מעבדות מסוימות עשויות להימשך זמן רב יותר. חשוב לשאול את הרופא או המעבדה כמה זמן ייקח עד לקבלת התוצאות.

מה כלול בתוצאות?

תוצאות בדיקת מי שפיר יכללו מידע על הכרומוזומים והמבנה הגנטי של העובר. מידע זה יכול לשמש לאבחון הפרעות גנטיות כגון תסמונת דאון, סיסטיק פיברוזיס וחריגות כרומוזומליות אחרות. התוצאות עשויות לכלול גם מידע על מין העובר.

מה אם התוצאות לא תקינות?

אם תוצאות בדיקת מי השפיר אינן תקינות, הרופא שלך ידון איתך בתוצאות ויסביר את משמעותן. בהתאם לסוג החריגות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות או טיפול. במקרים מסוימים, הרופא עשוי להמליץ על הפסקת הריון.

מה אם התוצאות תקינות?

אם תוצאות בדיקת מי השפיר תקינות, זה אומר שאין לעובר אף אחת מההפרעות הגנטיות שנבדקו. זה בדרך כלל סיבה לחגיגה, שכן זה אומר שהעובר בריא. עם זאת, חשוב לזכור שתוצאות בדיקת מי שפיר אינן מדויקות ב-100%. עדיין קיים סיכוי קטן שלעובר יש הפרעה גנטית שלא נבדקה לגביה.

סיכום

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המשמש לאבחון מומים גנטיים בעובר. בדרך כלל לוקח שבועיים עד שלושה עד לקבלת תוצאות של בדיקת מי שפיר. התוצאות יכללו מידע על הכרומוזומים והמבנה הגנטי של העובר וכן על מין העובר. אם התוצאות לא תקינות, הרופא שלך ידון איתך בתוצאות ויסביר את משמעותן. אם התוצאות תקינות, זה אומר שלעובר אין אף אחת מההפרעות הגנטיות שנבדקו. עם זאת, חשוב לזכור שתוצאות בדיקת מי שפיר אינן מדויקות ב-100%. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן