דף הבית » מה ההבדל » כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת אנטיגן

כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת אנטיגן

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח תוצאות בדיקת אנטיגן

מהי בדיקת אנטיגן?

בדיקת אנטיגן היא סוג של בדיקה המשמשת לזיהוי נוכחות הנגיף הגורם ל-COVID-19. זוהי דרך מהירה וקלה לזהות את הנגיף, שכן ניתן לעשות זאת תוך דקות ספורות. הבדיקה פועלת על ידי זיהוי חלבונים על פני הווירוס, הידועים כאנטיגנים. אם הבדיקה מזהה נוכחות של אנטיגנים אלו, זוהי תוצאה חיובית לנגיף.

כיצד פועלת בדיקת אנטיגן?

בדיקת האנטיגן פועלת על ידי לקיחת דגימה מהמטופל, בדרך כלל ספוגית מהאף או הגרון. לאחר מכן מכניסים את הדגימה לתמיסה המכילה נוגדנים שייקשרו לאנטיגנים על פני הנגיף. אם הנוגדנים נקשרים לאנטיגנים, זו תוצאה חיובית לנגיף.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת אנטיגן יכול להשתנות בהתאם לסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש והמעבדה המעבדת את הדגימה. בדרך כלל, ניתן לצפות לתוצאות תוך 15 עד 30 דקות. עם זאת, בדיקות מסוימות עשויות להימשך עד שעה או יותר עד לקבלת תוצאות.

מהם היתרונות של בדיקת אנטיגן?

היתרון העיקרי של בדיקת אנטיגן הוא שזוהי דרך מהירה וקלה לזהות את נוכחות הנגיף שגורם ל-COVID-19. זה גם פחות יקר מסוגים אחרים של בדיקות, כגון בדיקות PCR. בנוסף, ניתן להשתמש בבדיקות אנטיגן במגוון מסגרות, כגון משרדי רופא, בתי חולים ואפילו בבית.

האם בדיקות אנטיגן מדויקות?

בדיקות אנטיגן נחשבות בדרך כלל למדוייקות, אך ייתכן שהן אינן מדויקות כמו בדיקות מסוגים אחרים, כגון בדיקות PCR. הסיבה לכך היא שבדיקות אנטיגן לא יצליחו לזהות את הנגיף בשלביו המוקדמים, כאשר כמות הנגיף הקיימת נמוכה. בנוסף, בדיקות אנטיגן עשויות להניב תוצאות חיוביות שגויות, כלומר הבדיקה עשויה להצביע על נוכחות הנגיף כאשר הוא אינו קיים בפועל.

סיכום

בדיקות אנטיגן הן דרך מהירה וקלה לזהות את נוכחות הנגיף שגורם ל-COVID-19. בדרך כלל ניתן לצפות לתוצאות תוך 15 עד 30 דקות, אם כי בדיקות מסוימות עשויות להימשך עד שעה או יותר. בדיקות אנטיגן נחשבות בדרך כלל למדוייקות, אך ייתכן שהן אינן מדויקות כמו בדיקות מסוגים אחרים, כגון בדיקות PCR. חשוב לציין שבדיקות אנטיגן עשויות להניב תוצאות חיוביות שגויות, כלומר הבדיקה עשויה להצביע על נוכחות הנגיף כאשר הוא אינו קיים בפועל.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן