דף הבית » מה קורה? » כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

מהו ניתוח להחלפת מפרק הירך?

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח גדול הכולל החלפת מפרק הירך בשתל תותב. ההליך מומלץ בדרך כלל לאנשים עם כאבים חמורים בירך או מוגבלות עקב דלקת מפרקים או מצבי ירך אחרים. במהלך הניתוח יסיר המנתח את מפרק הירך הפגוע ויחליף אותו במפרק מלאכותי. המפרק החדש עשוי מרכיבי מתכת ופלסטיק שנועדו לנוע ולתפקד כמו מפרק ירך רגיל.

כמה זמן לוקח ניתוח להחלפת מפרק ירך?

ניתוח החלפת מפרק הירך נמשך בדרך כלל שעתיים עד שלוש שעות. עם זאת, האורך המדויק של ההליך יכול להשתנות בהתאם למצבו של המטופל וסוג השתל בו נעשה שימוש. במקרים מסוימים, הניתוח עשוי להימשך זמן רב יותר אם למטופל יש היסטוריה רפואית מורכבת או אם המנתח צריך לבצע הליכים נוספים.

זמן החלמה לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך

לאחר הניתוח, חולים בדרך כלל צריכים להישאר בבית החולים למשך מספר ימים. במהלך תקופה זו, הם יהיו במעקב צמוד ויינתנו להם תרופות שיסייעו בניהול הכאב והפחתת הסיכון לזיהום. לאחר השחרור מבית החולים, החולים יצטרכו לעקוב אחר תוכנית שיקום כדי לעזור להם להחזיר את הכוח והניידות. זמן ההחלמה יכול להשתנות בהתאם לגיל המטופל ולבריאותו הכללית, אך רוב האנשים יכולים לצפות לחזור לפעילותם הרגילה תוך ארבעה עד שישה שבועות.

למה לצפות במהלך ההתאוששות

במהלך תקופת ההחלמה, המטופלים יצטרכו לעקוב בקפידה אחר הוראות הרופא. זה עשוי לכלול נטילת תרופות, השתתפות במפגשי פיזיותרפיה, והימנעות מפעילויות שעולות יותר מדי על הירך. יתכן שהמטופלים יצטרכו גם להשתמש בהליכון או בקביים כדי לעזור להם להתנייד.

סיכונים של ניתוח החלפת מפרק הירך

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא בדרך כלל בטוח, אך ישנם כמה סיכונים הקשורים להליך. אלה כוללים זיהום, קרישי דם ונזק עצבי. חשוב לדון בסיכונים אלו עם הרופא לפני הניתוח.

השוואה מהירה

תהליך זְמַן
ניתוח להחלפת מפרק הירך 2-3 שעות
זמן החלמה 4-6 שבועות

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח גדול שיכול לעזור להפחית כאב ולשפר את הניידות אצל אנשים עם מצבי ירך חמורים. ההליך נמשך בדרך כלל שעתיים עד שלוש שעות להשלמתו והמטופלים יכולים לצפות לחזור לפעילותם הרגילה תוך ארבעה עד שישה שבועות. חשוב לדון בסיכונים של ההליך עם הרופא שלך לפני הניתוח. עם טיפול ושיקום נכונים, המטופלים יכולים ליהנות מהחלמה מוצלחת ומשיפור איכות החיים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן