דף הבית » זמן זה משאב חשוב » כמה זמן לוקח לתוצאות של בדיקת התאמה להשתלת לב?

כמה זמן לוקח לתוצאות של בדיקת התאמה להשתלת לב?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח לתוצאות של בדיקת התאמה להשתלת לב?

מהי בדיקת התאמה להשתלת לב?

בדיקת התאמה להשתלת לב היא הליך רפואי המשמש כדי לקבוע אם אדם הוא מועמד מתאים להשתלת לב. הבדיקה משמשת כדי לקבוע אם הלב התורם תואם לגופו של הנמען ואם הלב התורם בריא מספיק כדי להשתלה. הבדיקה משמשת גם להערכת הסיכון לדחייה או לזיהום לאחר ההשתלה.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת ההתאמה להשתלת לב מתבצעת על ידי לקיחת דגימה מדם הנמען והשוואתה ללב התורם. דגימת הדם נבדקת לאיתור נוגדנים, שהם חלבונים שהגוף מייצר כדי להדוף חומרים זרים. אם הנוגדנים בדם של הנמען תואמים לאלו שבלב התורם, סביר להניח שההשתלה תצליח.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

התוצאות של בדיקת התאמה להשתלת לב יכולות להימשך בין מספר ימים למספר שבועות עד להחזרה. משך הזמן שלוקח לקבל את התוצאות תלוי במורכבות הבדיקה ובזמינות הלב התורם. במקרים מסוימים, התוצאות עשויות להיות זמינות תוך מספר ימים, בעוד שבמקרים אחרים, זה עשוי להימשך מספר שבועות.

למה לצפות במהלך התהליך

במהלך תהליך בדיקת ההתאמה של השתלת הלב, הנמען יהיה במעקב צמוד כדי לוודא שהלב התורם תואם לגופו. זה כולל בדיקות דם רגילות ובדיקות הדמיה כדי לבדוק אם יש סימנים של דחייה או זיהום. כמו כן, יינתנו למקבל תרופות שיסייעו במניעת זיהום ודחייה.

מה קורה לאחר המבחן?

לאחר החזרת תוצאות בדיקת ההתאמה להשתלת הלב, צוות ההשתלות יבדוק את התוצאות ויקבע אם ההשתלה מתאימה. במידה וההשתלה מתאימה, צוות ההשתלה יתחיל בתהליך הכנת המושתל להשתלה. זה כולל בדיקות טרום ניתוחיות, כגון בדיקות הדמיה ובדיקות דם, וכן הכנת המקבל לניתוח.

דעה אישית

כמי שעברה תהליך של בדיקת התאמה להשתלת לב, אני יכולה לומר שזה תהליך ארוך ומפרך. זה יכול להיות קצת מורט עצבים לחכות לתוצאות, אבל חשוב לזכור שהתהליך הכרחי כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר האפשרית להשתלה. התהליך הכרחי גם כדי לוודא שהלב התורם תואם לגופו של הנמען ושההשתלה מצליחה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן