דף הבית » אנציקלופדיה » כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

צרו איתנו קשר

מהי בדיקת פאפ?

בדיקת פאפ, הידועה גם בשם מכת פאפ, היא בדיקת סקר לסרטן צוואר הרחם. במהלך בדיקת פאפ, רופא או אחות אוספים דגימת תאים מצוואר הרחם. לאחר מכן התאים נשלחים למעבדה ונבדקים לאיתור שינויים שעלולים להעיד על סרטן צוואר הרחם.

נושאים קשורים:

 

כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות בדיקת פאפ עשוי להשתנות. בדרך כלל לוקח 7 עד 10 ימים כדי לקבל את התוצאות. במקרים מסוימים, זה עשוי להימשך זמן רב יותר. אם לא קיבלת את התוצאות לאחר שבועיים, צור קשר עם הרופא שלך.

מה המשמעות של תוצאות בדיקת פאפ?

התוצאות של בדיקת פאפ יכולות להיות תקינות, חריגות או לא חד משמעיות. תוצאה תקינה פירושה שלא נמצאו תאים חריגים. תוצאה חריגה פירושה שנמצאו תאים לא תקינים. תוצאה לא חד משמעית פירושה שהדגימה לא הכילה מספיק תאים כדי לבצע אבחנה.

מה עלי לעשות אם תוצאות בדיקת הפאפ שלי אינן תקינות?

אם תוצאות בדיקת הפאפ שלך לא תקינות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות. בדיקות אלו עשויות לכלול קולפוסקופיה, בדיקת HPV או ביופסיה. בדיקות אלו יכולות לעזור לרופא לקבוע אם יש לך סרטן צוואר הרחם או מצב טרום סרטני.

בשורה התחתונה

בדיקת פאפ היא בדיקת סקר חשובה לסרטן צוואר הרחם. בדרך כלל לוקח 7 עד 10 ימים עד לקבלת התוצאות. אם התוצאות שלך חריגות, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות. למידע נוסף, צפה בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן