דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

מהו מסלול הירח?

מסלול הירח הוא הנתיב שהוא עובר סביב כדור הארץ. זהו שביל אליפטי, כלומר אינו מעגל מושלם. מסלול הירח נוטה ב-5.14 מעלות בהשוואה למסלול כדור הארץ סביב השמש. הטיה זו היא שגורמת לירח להיראות לנוע פנימה והחוצה מצלו של כדור הארץ במהלך ליקוי ירח.

כמה זמן לוקח לירח להסתובב סביב כדור הארץ?

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ אינו מעגל מושלם, ולכן הזמן שלוקח להשלים מהפכה אחת אינו זהה בכל פעם. בממוצע, לוקח לירח 27.3 ימים להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. זה ידוע בתור החודש הצדדי.

מהו חודש סידראלי?

חודש צדדי הוא הזמן שלוקח לירח להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. הוא נמדד לפי מיקומו של הירח ביחס לכוכבים. זה שונה מחודש סינודי, הנמדד לפי מיקום הירח ביחס לשמש. חודש סינודי הוא 29.5 ימים, וזו הסיבה שהירח נראה עובר שלבים.

מה גורם למסלול של הירח לקחת כמויות שונות של זמן?

מסלול הירח מושפע מכוח הכבידה של השמש וכדור הארץ. כוח המשיכה של השמש מושך את הירח אליו, בעוד כוח הכבידה של כדור הארץ מושך את הירח. משיכה זו בין שני הכוחות גורמת למסלולו של הירח להיות מעט אליפטי. המשמעות היא שמהירותו של הירח משתנה תוך כדי תנועה סביב כדור הארץ, מה שגורם לשינוי הזמן שלוקח להשלים סיבוב אחד.

מהם האפוגיים והפריג'ים של הירח?

האפוגיה של הירח היא הנקודה במסלולו שבה הוא רחוק ביותר מכדור הארץ. הפריג'י של הירח הוא הנקודה במסלולו כאשר הוא הקרוב ביותר לכדור הארץ. האפוגיה והפריג' של הירח משפיעים על הזמן שלוקח לירח להשלים מהפכה אחת. כאשר הירח נמצא בנקודת האפוגי' שלו, לוקח יותר זמן להשלים מהפכה אחת מאשר כאשר הוא נמצא בגובה הפריג' שלו.

סיכום

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ הוא חלק חשוב ממערכת השמש שלנו. לוקח לירח 27.3 ימים להשלים סיבוב אחד סביב כדור הארץ. זמן זה יכול להשתנות בהתאם למיקום הירח ביחס לשמש ולכדור הארץ. האפוגיה והפריג' של הירח משפיעים גם על הזמן שלוקח לירח להשלים מהפכה אחת. למידע נוסף על מסלול הירח, עיין בסרטון זה בנושא.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן