דף הבית » מה היה » כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות של תרבית שתן?

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות של תרבית שתן?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות של תרבית שתן?

מהי תרבית שתן?

תרבית שתן היא בדיקה המשמשת לאיתור חיידקים בשתן. הוא משמש לאבחון דלקת בדרכי השתן (UTI). הבדיקה כוללת איסוף דגימת שתן ושליחתה למעבדה לניתוח. תוצאות הבדיקה יכולות לעזור לקבוע את סוג החיידקים הקיימים ואת מהלך הטיפול הטוב ביותר לזיהום.

כיצד מתבצעת תרבית שתן?

תרבית שתן מתבצעת על ידי איסוף דגימת שתן מהמטופל. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח. המעבדה תחפש נוכחות של חיידקים בדגימה. אם קיימים חיידקים, המעבדה תזהה את סוג החיידק ותקבע את מהלך הטיפול הטוב ביותר לזיהום.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות של תרבית שתן?

בדרך כלל לוקח בין יומיים לשלושה כדי לקבל תוצאות של תרבית שתן. מסגרת הזמן יכולה להשתנות בהתאם למעבדה ולסוג החיידקים הקיימים בדגימה.

למה לצפות כאשר אתה מקבל תוצאות של תרבית שתן

כאשר תקבלו את תוצאות תרבית השתן, תקבלו דוח המתאר את סוג החיידקים הקיימים בדגימה ואת מהלך הטיפול הטוב ביותר בזיהום. הדוח עשוי לכלול גם מידע על כל בדיקות אחרות שעשויות להידרש לאבחון הזיהום.

מה לעשות לאחר קבלת תוצאות של תרבית שתן

לאחר שתקבל את תוצאות תרבית השתן שלך, חשוב לעקוב אחר ההוראות שסופקו על ידי הרופא שלך. זה עשוי לכלול נטילת אנטיביוטיקה או תרופות אחרות לטיפול בזיהום. חשוב גם לעקוב עם הרופא שלך כדי לוודא שהזיהום טופל בהצלחה.

טיפים למניעת דלקות בדרכי השתן

  • שתו הרבה נוזלים, במיוחד מים.
  • שתן כאשר אתה מרגיש את הדחף.
  • נגב מלפנים לאחור לאחר השימוש בשירותים.
  • הימנע משימוש בסבונים מבושמים או אמבטיות בועות.
  • לבשו תחתוני כותנה ובגדים רפויים.
  • הימנע משימוש בשטיפות או במוצרי היגיינה נשיים אחרים.
  • רוקנו את שלפוחית השתן לפני ואחרי קיום יחסי מין.

תוצאות תרבית שתן יכולות לספק מידע חשוב על נוכחות חיידקים בשתן ומהלך הטיפול הטוב ביותר בדלקת בדרכי השתן. בדרך כלל לוקח בין יומיים לשלושה כדי לקבל תוצאות של תרבית שתן. כאשר אתה מקבל את התוצאות שלך, חשוב לעקוב אחר ההנחיות שסופקו על ידי הרופא שלך ולעקוב אחר הרופא שלך כדי לוודא שהזיהום טופל בהצלחה. בנוסף, ישנם מספר צעדים שתוכל לנקוט כדי לסייע במניעת דלקות בדרכי השתן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן