דף הבית » חדש » כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

צרו איתנו קשר

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

מהי מחלת צליאק?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המשפיעה על מערכת העיכול. זה נגרם על ידי תגובה חיסונית לא תקינה לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אדם עם צליאק צורך גלוטן, גופו מגביר תגובה חיסונית הפוגעת במעי הדק, מה שמוביל למגוון רחב של תסמינים. תסמינים אלו יכולים לכלול כאבי בטן, נפיחות, שלשולים ועייפות.

מהי בדיקת צליאק?

בדיקת צליאק היא בדיקת דם המשמשת לאבחון מחלת צליאק. הוא מודד את הרמות של נוגדנים מסוימים בדם המיוצרים בתגובה לגלוטן. אם רמות הנוגדנים הללו מוגברות, זוהי אינדיקציה לכך שהאדם חולה בצליאק.

כמה זמן לוקחות תוצאות בדיקת צליאק?

לתוצאות בדיקת הצליאק לוקח בדרך כלל כשבועיים לחזור. הבדיקה נשלחת לרוב למעבדה לניתוח, ולאחר מכן התוצאות נשלחות חזרה לרופא שהזמין את הבדיקה.

למה לצפות לאחר המבחן

לאחר קבלת תוצאות בדיקת הצליאק, הרופא יבדוק אותן ויקבע אם החולה חולה בצליאק. אם התוצאות חיוביות, סביר להניח שהרופא ימליץ על תזונה נטולת גלוטן וייתכן שיפנה את המטופל לדיאטנית להדרכה נוספת.

מה אם התוצאות שליליות?

אם תוצאות בדיקת הצליאק שליליות, אין זה אומר בהכרח כי החולה אינו חולה בצליאק. ייתכן שהבדיקה תהיה שלילית גם אם המטופל סובל מצליאק. במקרה זה, הרופא עשוי להמליץ על בדיקות נוספות או להפנות את המטופל לגסטרואנטרולוג לצורך הערכה נוספת.

מה אם התוצאות חיוביות?

אם תוצאות בדיקת הצליאק חיוביות, חשוב לעקוב אחר המלצות הרופא לתזונה נטולת גלוטן. דיאטה זו תעזור להפחית את התסמינים ולמנוע נזק נוסף למעי הדק. כמו כן, חשוב לעקוב באופן קבוע עם הרופא על מנת לעקוב אחר התקדמות המחלה.

סיכום

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית המשפיעה על מערכת העיכול. בדיקת צליאק משמשת לאבחון המצב, ולתוצאות בדרך כלל לוקח כשבועיים לחזור. אם התוצאות חיוביות, חשוב לעקוב אחר המלצות הרופא לתזונה נטולת גלוטן. אם התוצאות שליליות, ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות. למידע נוסף על מחלת צליאק ובדיקות, צפה בסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן