דף הבית » המלצות העורכים » כמה זמן לאחר מחזור מאוחר עושים בדיקת דם?

כמה זמן לאחר מחזור מאוחר עושים בדיקת דם?

צרו איתנו קשר

מהי תקופה מאוחרת?

מחזור מאוחר הוא כאשר המחזור החודשי של אישה מתעכב ביותר משבעה ימים. זה יכול להיגרם ממספר גורמים, כגון מתח, שינויים בתזונה או חוסר איזון הורמונלי. חשוב לציין שמחזור מאוחר אינו בהכרח אינדיקציה להריון.

מתי צריך לעשות בדיקת דם?

אם יש לך מחזור מאוחר, חשוב לבצע בדיקת דם כדי לקבוע את הסיבה. בהתאם לסוג הבדיקה שתבצע, ייתכן שיחלפו מספר ימים עד שהתוצאות יחזרו. הטבלה הבאה מתארת את סוגי הבדיקות השונים ומתי יש לבצען.

מִבְחָן מתי לקחת
בדיקת הריון 7-10 ימים לאחר מחזור מאוחר
בדיקת הורמונים 14-21 ימים לאחר מחזור מאוחר
בדיקת דם 21-30 ימים לאחר מחזור מאוחר

בדיקת הריון

בדיקת הריון צריכה להיעשות 7-10 ימים לאחר מחזור מאוחר. בדיקה זו מודדת את רמות הורמון ההריון, גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG), בשתן. אם רמות ה-hCG גבוהות, סביר להניח שהאישה בהריון.

בדיקת הורמונים

בדיקת הורמונים צריכה להיעשות 14-21 ימים לאחר מחזור מאוחר. בדיקה זו מודדת את רמות ההורמונים השונים בדם, כמו אסטרוגן ופרוגסטרון. אם רמות ההורמונים הללו נמוכות, סביר להניח שהאישה אינה בהריון ושהמחזור המאוחר נובע מחוסר איזון הורמונלי.

בדיקת דם

בדיקת דם צריכה להיעשות 21-30 יום לאחר מחזור מאוחר. בדיקה זו מודדת את רמות ההורמונים השונים בדם, כגון הורמון מגרה בלוטת התריס (TSH) והורמון מגרה זקיקים (FSH). אם רמות ההורמונים הללו חריגות, סביר להניח שהתקופה המאוחרת נובעת מחוסר איזון הורמונלי.

סיכום

אם יש לך מחזור מאוחר, חשוב לבצע בדיקת דם כדי לקבוע את הסיבה. בהתאם לסוג הבדיקה שתבצע, ייתכן שיחלפו מספר ימים עד שהתוצאות יחזרו. אם את חושבת שאת בהריון, חשוב לבצע בדיקת הריון 7-10 ימים לאחר מחזור מאוחר. אם תוצאות הבדיקה שליליות, מומלץ לבצע בדיקת הורמונים 14-21 יום לאחר מחזור מאוחר, ובדיקת דם 21-30 יום לאחר מחזור מאוחר.

למידע נוסף, אנא צפה בסרטון זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן