דף הבית » מתי » כמה זמן חי חיידק הכלבת?

כמה זמן חי חיידק הכלבת?

צרו איתנו קשר

כמה זמן חי חיידק הכלבת?

מה זה כלבת?

כלבת היא נגיף קטלני המשפיע על מערכת העצבים המרכזית של יונקים. זה נגרם על ידי וירוס המכונה וירוס הכלבת, שהוא חבר בסוג Lyssavirus. הנגיף מתפשט דרך הרוק של בעל חיים נגוע, בדרך כלל באמצעות נשיכה או שריטה. הכלבת מצויה לרוב בחיות בר כגון דביבונים, בואש, שועלים ועטלפים, אך ניתן למצוא אותה גם בחיות בית כמו חתולים וכלבים.

כמה זמן חי חיידק הכלבת?

נגיף הכלבת יכול לשרוד בסביבה לאורך זמן, בהתאם לתנאים. באקלים יבש וחמים, הנגיף יכול לשרוד מספר חודשים. באקלים קריר ורטוב יותר, הנגיף יכול לשרוד עד שנה. הנגיף יכול לשרוד גם ברקמה קפואה במשך מספר שנים. הנגיף יכול לשרוד גם ברוק של בעל חיים נגוע עד 48 שעות. המשמעות היא שאם בעל חיים נגוע בכלבת, הוא יכול להפיץ את הנגיף לבעל חיים אחר באמצעות נשיכה או שריטה עד 48 שעות לאחר ההדבקה הראשונית.

איך להגן על עצמך מפני כלבת

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני כלבת היא להימנע ממגע עם חיות בר ולוודא שחיות המחמד שלך מחוסנות נגד הנגיף. אם ננשכת או נשרטת על ידי בעל חיים, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. אם ננשכת או נשרטת על ידי בעל חיים, חשוב לשטוף את הפצע במים וסבון למשך 15 דקות לפחות. זה יעזור להפחית את הסיכון לזיהום. כמו כן, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי, שכן כלבת עלולה להיות קטלנית אם לא מטפלים בה.

מהם התסמינים של כלבת?

הסימפטומים של כלבת יכולים להשתנות בהתאם לשלב הזיהום. תסמינים מוקדמים יכולים לכלול חום, כאבי ראש וחולשה כללית. ככל שהזיהום מתקדם יכולים להתפתח תסמינים חמורים יותר, כגון בלבול, הזיות, שיתוק וקשיי בליעה. אם אינה מטופלת, כלבת עלולה להיות קטלנית.

סיכום

כלבת היא נגיף קטלני המשפיע על מערכת העצבים המרכזית של יונקים. הנגיף יכול לשרוד בסביבה לאורך זמן, בהתאם לתנאים. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני כלבת היא להימנע ממגע עם חיות בר ולוודא שחיות המחמד שלך מחוסנות נגד הנגיף. אם אתה ננשך או נשרט על ידי בעל חיים, חשוב לפנות מיד לטיפול רפואי. תסמיני הכלבת יכולים להשתנות בהתאם לשלב הזיהום, ואם לא מטפלים בכלבת עלולה להיות קטלנית.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן