דף הבית » מתי » כמה זמן הירח מקיף את כדור הארץ?

כמה זמן הירח מקיף את כדור הארץ?

צרו איתנו קשר

כמה זמן הירח מקיף את כדור הארץ?

מהו מסלול הירח?

הירח מקיף את כדור הארץ בנתיב אליפטי, כלומר הוא אינו מעגל מושלם. מסלול זה הוא תוצאה של כוח המשיכה של כדור הארץ על הירח. מסלול הירח משתנה ללא הרף, עקב כוח המשיכה של כוכבי לכת אחרים והשמש. מסלול הירח מושפע גם מסיבוב כדור הארץ ומסיבוב הירח עצמו. מסלול הירח מחולק לשני חלקים, פריג'י ואפוג'י. הפריג'ה היא הנקודה במסלול הירח הקרובה ביותר לכדור הארץ, והאפוג'י היא הנקודה במסלול הירח הרחוקה ביותר מכדור הארץ. המרחק הממוצע בין כדור הארץ לירח הוא 238,855 מיילים (384,400 ק"מ).

כמה זמן הירח מקיף את כדור הארץ?

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ נמשך 27.3 ימים. זה ידוע כחודש צדדי, שהוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לכוכבים. החודש הסינודי, שהוא הזמן שלוקח לירח לחזור לאותו מיקום ביחס לשמש, הוא 29.5 ימים.

מסלול הירח והגאות והשפל

למסלול של הירח סביב כדור הארץ יש השפעה ישירה על הגאות והשפל. כוח המשיכה של הירח גורם לאוקיינוסים לבלוט החוצה משני צידי כדור הארץ, וליצור גאות ושפל. מסלול הירח משפיע גם על אורך היום, שכן כוח המשיכה של הירח גורם לכדור הארץ להסתובב לאט יותר.

מסלול וליקויי הירח

גם מסלול הירח סביב כדור הארץ משפיע על ליקויים. ליקוי חמה מתרחש כאשר הירח עובר בין כדור הארץ לשמש, וחוסם את אור השמש. מסלול הירח נוטה ביחס למסלול כדור הארץ סביב השמש, ולכן ליקויים מתרחשים רק כאשר הירח נמצא במיקום הנכון.

מסלול הירח ועונות השנה

גם מסלול הירח סביב כדור הארץ משפיע על עונות השנה. מסלול הירח נוטה ביחס למסלול כדור הארץ סביב השמש, כך שכמות אור השמש המגיעה לפני כדור הארץ משתנה במהלך השנה. זה מה שגורם לעונות השנה.

השוואה מהירה

מַסלוּל אורך מסלול משפיע
מסלול הירח 27.3 ימים גאות ושפל, ליקוי חמה, עונות השנה
מסלול כדור הארץ 365.25 ימים עונות

דעה אישית

מסלולו של הירח סביב כדור הארץ הוא דבר מדהים לראות. זה מדהים לחשוב שלמשהו כל כך קטן יכול להיות השפעה כה עצומה על כדור הארץ. מסלול הירח משפיע על הגאות והשפל, הליקויים ועל עונות השנה, מה שהופך אותו לחלק בלתי נפרד מהחיים על פני כדור הארץ. זוהי תזכורת לכוחו של הטבע וליופי היקום.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן