דף הבית » חדש » כמה זמן החזיק עומר?

כמה זמן החזיק עומר?

צרו איתנו קשר

. כמה זמן החזיק עומר?

עומר: הח'ליף השני של האסלאם

עומר, הידוע גם בשם עומר בן אל-ח'טאב, היה הח'ליף השני של האסלאם, ששלט בין השנים 634 עד 644 לספירה. הוא היה בן לוויה של הנביא מוחמד ובכיר סהאבי (בן לוויה) של הנביא האסלאמי מוחמד. הוא ירש את אבו בכר (632–634) כח'ליף השני של ח'ליפות ראשידון ב-23 באוגוסט 634. הוא היה משפטן מוסלמי מומחה שנודע באופיו האדוק והצודק, מה שהקנה לו את הכינוי אל-פארוק ("המייחד". בין נכון לרע").

חיים מוקדמים והמרה לאסלאם

עומר נולד במכה לשבט באנו עדי, שהיה אחראי על הבוררות בין השבטים. אביו היה חטאב בן נופאיל ואמו הייתה חנתמה בן הישאם, משבט בננו מחזום. אומרים שהוא השתייך למשפחה ממעמד הביניים. בצעירותו נהג לטפל בגמלים של אביו במישורים שליד מכה. אביו הסוחר היה מפורסם באינטליגנציה שלו בקרב שבטו. עומר היה איש עסקים ממולח ואיש חזק מאוד. לפני שהמיר את דתו לאסלאם, הוא היה סוחר והתחבר לשבט הקוראיש. הוא היה מתאבק ידוע, שהפיל מתאבקים רבים בעמק מכאן. בשנת 610, בגיל 20, הפך עומר לאחד המומרים המוקדמים ביותר לאסלאם. הוא היה גורם מרכזי בהתנצרותו של חברו אבו בכר.

שלטונו של עומר בתור ח'ליף

עומר מונה לח'ליף על ידי מועצת אלקטורים (שורה) בשנת 634. הוא היה הח'ליף הראשון שנבחר על ידי קבוצת מוסלמים. הוא נודע בצדקתו ובהגינותו בהחלטותיו. הוא נודע גם בחסכנותו ובצנעותו. הוא היה מאמין חזק בשוויון של כל המוסלמים וידוע שהוא מתייחס לכל המוסלמים באופן שווה ללא קשר לגזע או מעמדם החברתי. עומר היה מנהיג צבאי גדול והיה אחראי לכיבוש המוסלמי של מסופוטמיה וסוריה. הוא גם הנהיג את הצבאות המוסלמים בקרב הירמוך ב-636, שהביא לניצחון מכריע למוסלמים. הוא גם כבש את ירושלים ב-637.

מותו של עומר

עומר נרצח על ידי עבד פרסי בשנת 644. הוא הוחלף על ידי עותמאן בן עפאן כח'ליף השלישי של ח'ליפות ראשידון. מותו של עומר היה הלם גדול לקהילה המוסלמית. הוא נקבר בעיר מדינה, שבה התגורר מאז 622.

מוֹרֶשֶׁת

עומר זכור כאחת הדמויות המשפיעות ביותר בהיסטוריה האסלאמית. הוא היה מנהיג גדול ושליט צודק. הוא גם היה אסטרטג צבאי גדול והיה אחראי להרחבת האימפריה האסלאמית. הוא זכור גם בזכות אדיקותו וצדקתו.

השוואה מהירה

שֵׁם לִמְלוֹך מוות
עומר 634-644 לספירה 644 לספירה

מורשתו של עומר חיה בעולם האסלאמי. הוא זכור בזכות הצדק, התחסדות ויכולתו הצבאית. הוא זכור גם בזכות חסכנותו וצנעו. הוא דוגמה למנהיג גדול ושליט צודק. כדי ללמוד עוד על עומר וחייו, תוכלו לצפות בסרטונים על עומר ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן