דף הבית » המלצות הצוות » כמה זמן הבצק צריך לתפוח?

כמה זמן הבצק צריך לתפוח?

צרו איתנו קשר

כמה זמן הבצק צריך לתפוח?

מה זה תופח בצק?

תפיחת הבצק היא תהליך המאפשר לבצק לנוח ולהתרחב לפני האפייה. תהליך זה חיוני להכנת לחם, פיצה ומוצרי מאפה אחרים. בתהליך ההתפחה, השמרים בבצק תוססים ומייצרים פחמן דו חמצני הגורם להתרחבות הבצק. ככל שהבצק תופח יותר זמן, כך יהיה לו יותר טעם ומרקם.

כמה זמן הבצק צריך לתפוח?

משך הזמן שאתה צריך לתת לבצק שלך לתפוח תלוי בסוג הבצק שבו אתה משתמש. לדוגמה, בצק פיצה צריך לתפוח כשעה, בעוד שבצק לחם צריך לתפוח לפחות שעתיים. אם אתם משתמשים בפתיח מחמצת, הבצק יכול לתפוח עד 12 שעות.

השוואה מהירה

סוג הבצק זמן עלייה
בצק פיצה 1 שעה
בצק לחם 2 שעות
מתנע מחמצת 12 שעות

כאשר אתה מוכן לאפות את הבצק שלך, עליך לבדוק שהוא תפח מספיק. כדי לעשות זאת, אתה יכול לתקוע את הבצק עם האצבע. אם החריץ נשאר, הבצק מוכן לאפייה. אם החריץ נעלם, הבצק צריך לתפוח עוד קצת.

טיפים להשגת העלייה המושלמת

כדי לקבל את התפיחה המושלמת, כדאי לוודא שהבצק נמצא בסביבה חמימה ולחה. אפשר לעשות זאת על ידי כיסוי הבצק במטלית לחה או בניילון נצמד. כדאי גם לוודא שהבצק לא חם מדי, מכיוון שהדבר עלול לגרום לשמרים להיות פעילים יתר על המידה ולייצר יותר מדי פחמן דו חמצני. כדאי גם ללוש את הבצק לפחות חמש דקות לפני שנותנים לו לתפוח. הלישה עוזרת להפעיל את הגלוטן בבצק, מה שיעזור לבצק לתפוח.

דעה אישית

אני מוצא שהדרך הטובה ביותר להגיע לתפיחה מושלמת היא ללוש את הבצק לפחות חמש דקות ואז לתת לו לתפוח בסביבה חמימה ולחה. אני גם אוהב להשתמש בפתיח מחמצת לבצק הלחם שלי, מכיוון שהוא מוסיף הרבה טעם ומרקם למוצר המוגמר. בסך הכל, משך הזמן שאתה צריך לתת לבצק שלך לתפוח תלוי בסוג הבצק שבו אתה משתמש. אם תעקבו אחר הטיפים שלמעלה, אתם אמורים להיות מסוגלים לקבל את העלייה המושלמת בכל פעם. למידע נוסף על תפיחת בצק, אתה יכול לבדוק את הסרטון הזה ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן