דף הבית » מה קורה? » כמה זמן אתה צריך להיות עם גבס ברגל?

כמה זמן אתה צריך להיות עם גבס ברגל?

צרו איתנו קשר

כמה זמן אתה צריך להיות עם גבס ברגל?

מהו גבס לרגל?

גבס לרגל הוא סוג של מכשיר רפואי המשמש לשיקום עצם או מפרק שבורים בזמן שהוא מרפא. הוא עשוי מחומר קשיח, לרוב גבס או פיברגלס, והוא מוחל ישירות על העור. לאחר מכן, הגבס מאובטח עם תחבושות או רצועות כדי לשמור אותו במקומו. גבס ברגליים לובשים בדרך כלל מספר שבועות או חודשים, תלוי בחומרת הפציעה.

סוגי גבס לרגליים

ישנם מספר סוגים של גבס לרגליים שניתן להשתמש בהם על מנת לשתק איבר פצוע. הסוג הנפוץ ביותר הוא גבס רגל קצר, המכסה את כף הרגל והרגל התחתונה. סוג זה של גבס משמש בדרך כלל לשברים של הרגל התחתונה או הקרסול. גבס רגל ארוך משמש לשברים של הרגל העליונה או הירך. זה מכסה את כל הרגל מהבהונות ועד הירך. סוגים נוספים של גבס כוללים גבס הליכה, שנועד לאפשר למטופל ללכת כשהוא עוטה אותו, ואימובילייזר לברך, המשמש לשמירה על הברך במצב קבוע.

כמה זמן אתה צריך להיות עם גבס ברגל?

משך הזמן שאתה צריך להיות בגבס ברגל תלוי בסוג ובחומרת הפציעה. בדרך כלל, יש ללבוש גבס לרגליים קצרות לפחות שישה שבועות, בעוד שגבס לרגל ארוך יש ללבוש לפחות שמונה שבועות. עם זאת, משך הזמן המדויק עשוי להשתנות בהתאם לתהליך הריפוי של האדם. הרופא שלך יוכל לספק מידע ספציפי יותר לגבי משך הזמן שאתה צריך להיות בגבס ברגל.

סיכונים של לבישת גבס לרגל זמן רב מדי

למרות שגיבס ברגליים הם דרך יעילה לשיקום איבר פצוע, הם יכולים גם לגרום לסיבוכים אם לובשים אותו זמן רב מדי. שימוש ממושך בגבס לרגל עלול להוביל לגירוי בעור, זיהום וניוון שרירים. זה יכול גם לגרום לנוקשות מפרקים ולירידה בטווח התנועה. מסיבות אלו, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא וללבוש את הגבס למשך הזמן המומלץ.

דעה אישית

גבס ברגליים הם כלי חשוב לטיפול בעצמות שבורות ופציעות אחרות. עם זאת, חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא וללבוש את הגבס למשך הזמן המומלץ. שימוש ממושך בגבס לרגל עלול להוביל לסיבוכים חמורים, לכן חשוב להוריד אותו ברגע שהרופא שלך אומר שזה בטוח לעשות זאת. אם יש לך שאלות או חששות לגבי משך הזמן שאתה צריך להיות בגבס ברגל, הקפד לדבר עם הרופא שלך. למידע נוסף, אתה יכול גם לבדוק את סרטון YouTube זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן