דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה דברים שלא ידעתם עליהם כמה זמן אחרי קעקוע אפשר לתרום דם?

כמה דברים שלא ידעתם עליהם כמה זמן אחרי קעקוע אפשר לתרום דם?

כמה זמן אחרי קעקוע אפשר לתרום דם

צרו איתנו קשר

קעקוע הוא צורת אמנות הכוללת שימוש בדיו, שעווה וחומרים אחרים ליצירת עיצובים. טכניקת הקעקוע הפופולרית ביותר היא טכניקת התחריט.

תעשיית הקעקועים פורחת והיא תמשיך לעשות זאת בעתיד. התעשייה צומחת בקצב מהיר וחלק מהמגמות צפויות להיות מונעות מהביקוש הגובר לקעקועים.

אתה יכול לתרום דם אם יש לך קעקוע שהוחל בשלושת החודשים האחרונים, נרפא במלואו, נעשה במתקן מורשה ממדינה באמצעות מחטים סטריליות ודיו חדש, ואתה עומד בכל שאר תנאי הזכאות.

פירסינג בגוף ובאוזניים כפופים לאותן הגבלות. זכור כי קעקועים כוללים גם קעקועים קוסמטיים קבועים ו”טאצ-אפים” של קעקועים.

בנקי דם ממליצים להמתין 6 עד 12 חודשים עד שהעיצוב ירפא כאמצעי זהירות מפני זיהום צולב וזיהומים הנישאים בדם כמו הפטיטיס, HIV וכו’.

תרומת דם היא מחווה נפלאה. לתרומת הדם שלך יש את הכוח לשנות את בריאותו של מישהו או אולי להציל את חייו. מתן דם היא דרך נפלאה לתמוך בבן אדם אחר. עם זאת, כמה תפיסות שגויות מביאות אנשים להניח שהם אינם כשירים לתרום דם. הידוע ביותר הוא שקעקוע מונע ממך לתרום דם. האגדה הזו היא רק אגדה.

האם בריא לתרום דם

יש הרבה ויכוחים אם זה בריא לתרום דם. יש אנשים שחושבים שזה בריא, בעוד שאחרים אומרים שזה לא. חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של תרומת דם כדי שתוכל לקבל החלטה מושכלת.

התשובה לשאלה זו מורכבת. המציאות היא שתרומת דם היא לא רק מתן כסף לצלב האדום או ל-NHS. זה גם עניין של החזר לחברה.

למתן דם יש מספר השפעות חיוביות על בריאות האדם. כפי שמתברר, התורם יכול גם להרוויח מהחלטה חביבה זו על ידי ניהול אורח חיים בריא יותר.

אולי אתם מתלבטים לגבי תרומת דם אבל לא בטוחים איך זה ישפיע על הגוף שלכם. או אולי תרמת בעבר ותוהה לגבי ההשפעות שעשויות להיות לנתינה תכופה עליך. להלן מספר יתרונות של תרומת דם שגרתית.

בדיקת דם יכולה להצביע על בעיות בריאותיות אפשריות.

טכניקה נוספת לניטור בריאות הלב וכלי הדם שלך היא באמצעות מתן דם. לפני הוצאת הדם, תעברו בדיקה גופנית קצרה שבמהלכה ייבדקו לחץ הדם, טמפרטורת הגוף, ההמוגלובין ופרמטרים נוספים. זה מגלה מדי פעם בעיות שלא היית מודע אליהן לחלוטין.

תרומת דם יכולה להוריד את מאגרי הברזל המסוכנים

המוכרומטוזיס היא מחלה שפוגעת באחד מכל 200 אמריקאים, אך רובם אינם מודעים לה. מרפאת מאיו מכנה את המוכרומטוזיס, מצב שגורם לעומס ברזל, כמחלה התורשתית השכיחה ביותר בקרב הקווקזים.

מתן דם עשוי להפחית את הסיכוי ללקות בהתקף לב

רמות ברזל גבוהות בדם יכולות להצר את כלי הדם ולהגביר את הסיכון להתקף לב, אך תרומת דם לפחות פעם בשנה יכולה להפחית את הסיכון ב-88 אחוז. לכלי הדם שלך יש יותר מקום לבצע כשאתה תורם דם מכיוון שהוא מסיר את מרבצי הברזל הנוספים האלה.

מתן דם יכול לתמוך בבריאות הכבד שלך.

עודף ברזל עם NAFLD, הפטיטיס C וזיהומים והפרעות כבד אחרות. תרומת דם יכולה לסייע בהפחתת חלק ממאגרי הברזל הללו ולמנוע קשיים נוספים בכבד שלך, למרות העובדה שישנם גורמים רבים אחרים שמשחקים בחששות אלה.

חדר כושר אחרי קעקוע

אנשים אוהבים להשוויץ בגוף שלהם וקעקועים הם דרך מצוינת לעשות את זה. אבל הם גם יכולים להוות נטל על הבריאות שלך וגם יקר.

לא מומלץ ללכת לחדר כושר מיד לאחר קעקוע.

קעקוע הוא בעצם פצע. סט מחטים ששימשו להטמעת הדיו או הצבע גרמו למספר דקירות בבשר. לפצע (קעקוע) לוקח שבוע-שבועיים טובים להחלים. בנוסף, מתיחת העור על זרועך בזמן פעילות גופנית מגבירה את הסיכון לזיהום ועלולה לשנות את מראה הקעקוע שלך.

תרומת דם

עירויים של דם בטוח יכולים להציל חיים ולשפר את הבריאות, אך לחולים רבים הזקוקים להם אין גישה מיידית אליו. מדיניות ותשתית הבריאות הלאומית של כל מדינה צריכה לכלול מתן דם בטוח ומספק.

ארגון הבריאות העולמי מייעץ שרשתות אספקת דם לאומיות צריכות להיות מאורגנות ומשולבות היטב על מנת לנהל את כל הפעילויות הקשורות לאיסוף דם, בדיקה, עיבוד, אחסון והפצה. כדי לעודד יישום אחיד של תקנים ועקביות באיכות ובבטיחות של דם ומוצרי דם, מערכת הדם הלאומית צריכה להיות מנוהלת על ידי מדיניות דם לאומית ומסגרת חקיקה.

סוג דם הכי נפוץ

לכל אחד משמונת סוגי הדם יש יכולת מסוימת להציל חיים.

לרוב האנשים (37% מהאוכלוסייה) יש סוג דם O+, שהוא השכיח ביותר. זה מצביע על כך שיש צורך גדול יותר בסוג דם זה לעירויי דם.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן