דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כמה זמן אחרי אדוויל אפשר לקחת אופטלגין? ייעוץ מאנשי המקצוע

כמה זמן אחרי אדוויל אפשר לקחת אופטלגין? ייעוץ מאנשי המקצוע

כמה זמן אחרי אדוויל אפשר לקחת אופטלגין

צרו איתנו קשר

אדוויל הוא משכך כאבים פופולרי שאנשים רבים משתמשים בו כדי להקל על כאבי ראש וכאבי שרירים.

זוהי תרופה ללא מרשם שרוב האנשים נוטלים לפי הצורך כאשר יש להם כאב ראש או שרירים. זה קיים מאז שנות ה-30, והוא זמין כעת ביותר מ-100 מדינות.

שם המותג אדוויל שימש לראשונה את היוצר שלו, ג’ון וו. מרטין, ב-1951.

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות כוללות איבופרופן (NSAID). תסמינים הכוללים כאב, דלקת וחום מטופלים בו לעתים קרובות. אדוויל, מוטרין ומידול הם רק כמה משמות המותג המשמשים לשיווק איבופרופן.

תרופה זו פועלת על ידי חסימת אנזים המעורב בייצור של חומרים דמויי פרוסטגלנדין. בגוף, פרוסטגלנדינים קשורים לכאב ודלקת.

לרוב לוקח לאיבופרופן כ-30 דקות להתחיל לעשות את הקסם שלו. אולם פרק זמן זה עשוי להשתנות מאדם לאדם ומסיבות שונות.

לעתים קרובות תתחיל להבחין בירידה בכאב או בחום כאשר איבופרופן מתחיל להשפיע. ההשפעות האנטי דלקתיות של איבופרופן נמשכות בדרך כלל זמן רב יותר, לפעמים עד שבוע.

הכמות המקסימלית של איבופרופן בדם שלך נחשבת להגיע לאחר שעה עד שעתיים.

כאשר מטפלים בכאב חריף לאחר ניתוח בבית בעקבות ניתוח אמבולטורי, אקמול/מטמיזול (אופתלגין) ואקמול/איבופרופן (אדוויל) יעילים באותה מידה ובעלי רמות דומות של שביעות רצון המטופל.

ניתן להשתמש גם במטמיזול וגם באקמול למטרה זו, אך רק במינונים האפקטיביים הנמוכים ביותר, לפרק הזמן הקצר ביותר הדרוש, ולאחר שנלקחו בחשבון התוויות נגד ברורות.

אופטלגין קורונה

התרופות metamizole ותרופות להורדת חום משמשות לעתים קרובות כמשככי כאבים. בשל ההשפעות השליליות הלא שכיחות של Metamizole כולל נויטרופניה ואפילו אגרנולוציטוזיס, השימוש בו אסור במספר מדינות. חום וכאב נרחב שולטים בין תסמיני ה-COVID-19 הרבים, כך שניתן לצפות כי ככל הנראה נעשה שימוש נרחב במטאמיזול במהלך המגיפה הנוכחית. אין עדיין דיווחים על האבטחה של metamizole בחולי COVID-19. חשש לגבי סיכון מוגבר להשפעה שלילית זו בקרב חולי COVID-19 הועלה על ידי סדרה של 3 אנשים שחוו נויטרופניה חמורה בזמן שקיבלו תרופות מטאמיזול.

אופטלגין מסוכן

למרות שקיים סיכון לרעילות דם (דיסקראזיות בדם), אופטלגין מסוכן פחות לכליות, ללב ולמערכת העיכול מאשר תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs). בדומה ל-NSAIDs, זה עלול לגרום לאנפילקסיס או ברונכוספזם, במיוחד באלה עם אסטמה.

המרכיב העיקרי של טבע תרופות, דיפירון, נחשב כמזיק למח העצם ולתאי הדם הלבנים. תרופות המבוססות על דיפירון אסורות או מוגבלות במדינות רבות, מה שהופך אותן לזמינות רק עם מרשם. עם זאת, התרופה נמכרת ללא מרשם בישראל.

בחודשים האחרונים אושפזו ארבעה חולים בישראל בבתי חולים עם תופעות לוואי אפשריות של אופטלגין שגרמו לפגיעה במח העצם שלהם.

נציג טבע מסר בתגובה: “אנו מצטערים על המקרים ונשתף פעולה לחלוטין עם רשויות הבריאות. איננו יודעים עדיין את הפרטים, אך הנתונים שנאספו במהלך השנים מראים שתופעת הלוואי הזו היא נדירה להפליא — חשבנו שזה כדי מתרחשים פעם במיליונים רבים של אנשים.המשרד בדק ועדיין בודק את יעילותו ובטיחותו של המוצר, המקודם בעולם מזה עשרות שנים.

אופטלגין מינון

הנחיות ומינון

תוך ורידי, תוך שרירי

חום, כאבי תופת

מבוגר: כמו metamizole Na: 1 גרם עד 4 פעמים ביום, או 2.5 גרם 2 פעם במתן תוך ורידי (IV) במשך 5 דקות או תוך שרירי (IM). בהתבסס על החומרה ותגובת המטופל, התאם את המינון. מקסימום 5 גרם ביום.

ילד: כמו מתימאזול Na: 3 חודשים המינון תלוי במשקל הילד. להוראות מקיפות, עיין בספרות המוצר במיוחד.

אוראלי

חום, כאבי תופת

מבוגר: 0.5-1 גרם עד 3-4 פעמים ביום של נתרן metamizole. מקסימום: 4 גרם ליום. זמן טיפול מרבי: 3-5 ימים.

ילד: כטיפות מתימאזול Na: כ-3 חודשים המינון משתנה בהתאם למשקל הגוף. מומלץ 8-16 מ”ג/ק”ג כמנה בודדת; ניתן לחזור על פעולה זו עד שלוש או ארבע פעמים ביום במידת הצורך. להוראות מקיפות, עיין בספרות המוצר במיוחד.

איבופרופן תופעות לוואי

לאיבופרופן יכולות להיות השפעות שליליות. אם כל אחד מהתסמינים הללו – עצירות, שלשול, גזים או נפיחות, סחרחורת, עצבנות, צלצולים באוזניים – חמור או מתמשך, יש לפנות לרופא מיד פעם אחת.

כמה תופעות לוואי עלולות להיות מזיקות מאוד. התקשר לרופא שלך מיד אם יש לך אחד מהתסמינים הבאים או אלה המפורטים בסעיף אזהרה חשובה. אין לקחת איבופרופן עוד לפני שתתייעצי עם הרופא שלך.

• עלייה במשקל ללא סיבה

• בעיות נשימה או חוסר נשימה

• נפיחות בבטן, רגליים תחתונות או כף הרגל והקרסוליים

• חום

• שלפוחיות

• פריחה

• גירוד

• כוורות

נפיחות של הידיים, הזרועות, הידיים, הפנים, הגרון או העיניים, ועוד רבים

השפעות שליליות אחרות של איבופרופן אפשריות. אם אתה נתקל בבעיות מוזרות כלשהן בזמן נטילת התרופה, פנה לרופא מיד.

למידע נוסף כאן: https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a682159.html

 

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן