דף הבית » מדריך זמן הקשור לבריאות » כל המידע על כמה זמן לאחר החזרת העובר יש השתלה?

כל המידע על כמה זמן לאחר החזרת העובר יש השתלה?

כמה זמן אחרי החזרת עוברים יש השרשה

צרו איתנו קשר

עוברים הם השלב הראשון בחיים שנוצר על ידי ביצית מופרית. הם מתפתחים לתינוק, או בן אדם. לכל בני האדם יש עובר בתוכם וכולם נקראים “עוברים”. ישנם סוגים רבים של עוברים וחלקם יכולים לשמש למטרות שונות כמו מחקר רפואי, גידול בעלי חיים וכו’.

לאחר שאיבת ביצית, אתה יכול לחוות התכווצויות, לחץ או תחושת מלאות. זה אופייני, אבל אם אתה חווה קשיים כלשהם באכילה או שתייה, חווה כאבים עזים או מפתחים חום, התקשר לרופא מיד פעם אחת.

גם בעוד שהביטוי “המתנה של שבועיים” מוכר היטב לרוב האנשים, הזמן האמיתי שלוקח ללמוד את תוצאת הניתוח הוא רק 9 עד 11 ימים לאחר ההעברה. ההמתנה לגלות אם ניתוח ההפריה החוץ-גופית הצליח במהלך תקופה זו יכולה להיות החלק המאתגר ביותר בהליך. זה חיוני לדאוג לצרכים הפיזיים והרגשיים שלך בתקופה זו.

אם הבדיקה חיובית, עליך להמשיך ליטול את כל התרופות שלך ולשאוב שוב את הדם כל יומיים כדי לבדוק את התקדמות רמות ה-HCG שלך. אם הבדיקה שלילית, יגידו לך להפסיק להשתמש בהורמונים שהרופא שלך רשם קודם לכן ולצפות שהמחזור יתחיל שוב בעוד שבוע.

4 ימים אחרי החזרת עוברים

פעולת העברת העוברים לרחם על מנת להשתיל אותם ולהתחיל הריון מכונה העברת עוברים. העברת עוברים לאחר ההפריה מתבצעת בדרך כלל שלושה עד חמישה ימים לאחר שאיבת הביצית. במשך שלושה עד חמישה ימים מטפחים את הביצית המופרית.

לעוברים בריאים צריכים להיות בין 6 ל-8 תאים ביום 3 ומעט עד ללא פיצול. סביר להניח שעוברים מפוצלים מאוד או שלא הגיעו לשלב 6 התאים ביום 3 יפסיקו לגדול. מכיוון שהם עדיין זקוקים לכמה ימים נוספים של גדילה ללא הפרעה, עדיין מוקדם מדי להעריך כמה עוברים ברי קיימא יהיו לך להעברה, ביופסיה ו/או הקפאה.

האמבריולוג יבדוק את העוברים שלך חמישה ימים לאחר הוצאת הביצית שלך כדי לראות אם הם נכנסו לשלב הבלסטוציסט, השלב האחרון של התפתחות חוץ גופית. רוב העוברים עדיין לא מוכנים לביופסיה או הקפאה ביום 5. בדרך כלל, הם זקוקים ליום נוסף של גדילה. האמבריולוג יתקשר אליך עם עדכון סופי במצבים אלו רק ביום השישי.

החזרת עוברים מוקפאים

למרות שהעברת עוברים קפואים היא ניתוח שכיח, חשוב לטפל היטב בעצמך לאחר מכן כדי למזער כל תופעות לוואי אפשריות, להבטיח את בטיחותך ולהגביר את האפשרות לאותות בריאים להפריה ולהריון.

העברת עוברים קפואים היא פעולה פשוטה שלעיתים קרובות אינה דורשת תרופות נגד כאבים, אולם היא זמינה כאופציה לנוחיותכם. באמצעות קטטר העברה זעיר, רופא יבצע את העברת העוברים הקפואים ויכניס את העוברים המופשרים מעבר לצוואר הרחם לתוך הרחם שלך.

תינתן לך שעה להירגע לאחר סיום ההעברה, אך מכיוון שלא מדובר בפעולה פולשנית במיוחד, ייתכן שלא תדרוש את כל השעה. הטיפול כולו, כולל כל תקופות המנוחה הנדרשות, נמשך רק שעתיים עד 4 שעות.

כמה זמן ביצית מחכה לזרע

הביצית יוצאת מהשחלה ונכנסת לחצוצרה. הוא נשאר שם כמעט 24 שעות כשהוא מחכה לזרע אחד להפרות אותו. בממוצע, כל זה מתרחש שבועיים בערך לפני המחזור הבא שלך.

הביצית עוברת לרחם ומתפרקת אם אין זרע להפרות אותה. רמות ההורמונים חוזרות לנורמה. הווסת שלך מתחילה כשהגוף שלך מתחיל להוציא את רירית הרחם העבה. אם זרע בודד אכן נכנס לחצוצרה וחודר לביצית, הוא מפרה את הביצית. אין להיכנס זרע נוסף בגלל שינויים בביצית.

הביצית המופרית מבלה כ-3 עד 4 ימים בחצוצרה. אבל לאחר ההפריה, הוא מתחיל להתחלק במהירות לתאים רבים תוך 24 שעות. הוא ממשיך להתחלק כשהוא עובר באיטיות דרך החצוצרה ונכנס לרחם. המשימה הבאה שלו היא להיצמד לרירית הרחם. המונח לכך הוא השתלה.

כאבים אחרי החזרת עוברים

מחקר שנערך לאחרונה על ידי האגודה האמריקאית לרפואת רבייה (ASRM) הראה שכאשר נשים מוסרות את העוברים שלהן, הן סובלות מכאבים רבים ואי נוחות.

המחקר גם גילה שהכאב הוא לא רק פיזי אלא גם רגשי, נפשי ורוחני. הכאב יכול להיות חמור מאוד אם הוא מתרחש במהלך תהליך ההחזרה עצמו או אם הוא קורה לאחר הוצאת העובר.

לאחר ההחזרה, עליך לצפות עד שבוע של נפיחות והתכווצויות בבטן. רמות חומרת הסימפטומים של החולים עשויות להיות שונות באופן משמעותי. השחלות שלך עשויות לקחת כמה שבועות כדי להגדיל לגודלן הרגיל. במהלך 7 עד 10 הימים שלאחר ההחזרה, הודע לרכז האחות שלך אם הנפיחות ואי הנוחות שלך מחמירים.

למחרת הטיפול, כל עוד הוא נסבל, תוכל להמשיך בפעילות הרגילה שלך. אם עברת העברה, המתן לקיים יחסי מין עד לאחר בדיקת ההריון; אם לא, המתן עד שבוע לאחר האחזור. עד שהשחלות שלך יחזרו לגודלן המקורי, התרחק מפעילויות בעלות השפעה רבה.

 

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן