דף הבית » אנציקלופדיה » כיצד ניתן לדעת אם חברה רשומה למע"מ?

כיצד ניתן לדעת אם חברה רשומה למע"מ?

2023-05-29 11:35:00+02:00

צרו איתנו קשר

מהו מע"מ?

מס ערך מוסף (מע"מ) הוא מס המוטל על סחורות ושירותים הנמכרים באיחוד האירופי. זהו סוג של מיסוי עקיף, כלומר הוא נגבה על ידי המוכר מהקונה, ולאחר מכן מועבר לממשלה. שיעור המע"מ משתנה ממדינה למדינה, אך הוא בדרך כלל בין 15-25%.

כיצד ניתן לדעת אם חברה רשומה למע"מ?

הדרך הקלה ביותר לדעת אם חברה רשומה למע"מ היא לחפש מספר מע"מ באתר האינטרנט או בחשבוניות שלה. מספר מע"מ הוא מזהה ייחודי המוקצה לעסק כאשר הם נרשמים למע"מ. מספר זה הוא בדרך כלל בפורמט של קוד בן תשע ספרות, והוא משמש לזיהוי העסק כאשר הם מבצעים מכירות או רכישות. אם לחברה אין מספר מע"מ, אז הם לא רשומים במע"מ. משמעות הדבר היא שהם אינם נדרשים לחייב מע"מ על המכירות שלהם, והם אינם זכאים להחזיר מע"מ על הרכישות שלהם.

מה עליך לעשות אם חברה לא רשומה למע"מ?

אם יש לך עסק עם חברה שאינה רשומה למע"מ, אז אתה צריך להיות מודע לכך שאתה עשוי להיות חייב במע"מ על כל סחורה או שירות שאתה רוכש ממנה. המשמעות היא שתצטרכו לשלם את המע"מ לממשלה, ולא תוכלו לתבוע אותו בחזרה. חשוב לציין שאם יש לכם עסק עם חברה שאינה רשומה למע"מ, אז אין להניח ש הם לא גובים מע"מ על המכירות שלהם. יכול להיות שהם גובים מע"מ, אבל הם לא רשומים על זה, ולכן הם לא יכולים להעביר אותו לממשלה.

סיכום

לדעת אם חברה רשומה במע"מ או לא, חשובה הן לקונים והן למוכרים. לקונים חשוב לדעת האם הם חייבים במע"מ כלשהו על קניותיהם, ולמוכרים חשוב לדעת האם הם מחויבים במע"מ על מכירותיהם. על ידי חיפוש מספר מע"מ באתר החברה או בחשבוניות, ניתן לדעת בקלות אם הן רשומות למע"מ. אם הם אינם רשומים, עליך להיות מודע לכך שאתה עשוי להיות מחויב במע"מ על כל סחורה או שירות שתרכוש מהם. איך אפשר לדעת אם חברה רשומה במע"מ?

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

    דילוג לתוכן